Pročešljali smo Pravilnik o srednjoškolskom obrazovanju darovitih učenika koji se koristi još od 1993. godine. Nikad nije lektoriran. Još uvijek je na snazi
Ovo je Vladin službeni pravilnik o školovanju darovitih učenika. Pogledajte ovu nepismenost
Postignuče. Stvaralaćke. Osnovnoškofsku. Kračem (više puta). Uoćavanja. Ćine. Pračenju. Zajednićke.
Ovo nisu tipfeleri, ovo je tekst službenog Pravilnika o srednjoškolskom obrazovanju darovitih učenika koji koristi Ministarstvo znanosti i obrazovanja.
Pravilnik je donesen u rujnu davne 1993., a potpisuje ga tadašnja ministrica kulture i prosvjete Vesna Girardi-Jurkić.
Od tada postojano stoji u Narodnim novinama, a u svoja 23 članka uspio je nekako akumulirati zavidnu količinu pravopisnih grešaka zbog kojih učenici osnovnih škola vjerojatno ne bi mogli dobiti prolaznu ocjenu.
"Stvaralaćke sposobnosti"
Navedimo nekoliko primjera.
Članak 2. pojašnjava darovitost kao "sklop osobina koje učeniku omogućavaju trajno postignuče natprosječnih rezultata". Među sposobnostima područja darovitosti, navodi pravilnik, istaknute su i "stvaralaćke (kreativne) sposobnosti".
Službeni dokument propisuje i kako će na "osnovi uoćavanja darovitih učenika" stručni tim utvrditi darovitost. Pojašnjavaju i kako obrazovne grupe "ćine" učenici podjednake obrazovne razine, a nastavničko vijeće donosi odluku na osnovi uvida u dokumentaciju o poticanju i "pračenju" darovitog učenika. Naravno, istaknuto je i kako će elemente "pračenja" izraditi Ministarstvo.
Posebno je zabavna upotreba komparativa pridjeva "kratak", koji su čak sedam puta krivo napisali. Pa tako imamo formulaciju o učenicima koji su završili osnovnu školu u "kračem" vremenu od propisanog, uputu o akceleraciji ili završavanju srednjoškolskog obrazovanja u "kračem" vremenu od propisanog, triput navedenu odluku o završavanju srednje škole u "kračem" vremenu, pravilo da je srednja škola dužna voditi evidenciju o učenicima koji završavaju školu u "kračem" vremenu te nalog da se podaci o završavanju srednje škole u "kračem" vremenu unose u javne isprave.
Službeni dokument
Poslali smo Ministarstvu znanosti i obrazovanja spomenuti pravilnik i upitali ih je li on još uvijek na snazi.
Zanimalo nas je postoji li lektorirana verzija pravilnika, s obzirom na to da ovaj obiluje pravopisnim greškama, ili i dalje koriste ovu, originalnu verziju.
Odgovor Ministarstva bio je kratak:
"Spomenuti Pravilnik je još uvijek na snazi. Dokument objavljen u Narodnim novinama je službeni dokument i koristi se u verziji kako je objavljen", poručili su nam iz Ministarstva.
Postignuće. Stvaralačke. Osnovnoškolsku. Kraćem. Uočavanja. Čine. Praćenju. Zajedničke.
Nema na čemu.