Premije osiguranja putovanja u regiji porasle su od ruske invazije 24. veljače i početka ruske invazije na Ukrajinu, koju Moskva naziva "specijalnom operacijom"
Osiguravatelji proširuju područje rizika u Azovskom i Crnom moru zbog ruske invazije
Londonsko tržište pomorskog osiguranja proširilo je područje visokog rizika u Crnom i Azovskom moru zbog intenziviranja ruske invazije na Ukrajinu koje ugrožava pomorsku trgovinu.
Područje visokog rizika, prema uputi datiranoj 7. ožujka, prošireno je na teritorijalne vode Rumunjske i Gruzije, priopćio je u utorak Zajednički ratni odbor (JWC) sektora osiguranja.
Sredinom veljače na popis rizičnih područja dodane su ruske i ukrajinske vode u Crnom i Azovskom moru.
Od 24. veljače projektilima je pogođeno najmanje pet komercijalnih brodova, uključujući jedno plovilo koje je potonulo i drugo na kojem je smrtno stradao pomorac.
JWC u smjernicama ističe i tri pogođena broda u blizini ukrajinske luke Odesa, dodavši da je situacija "dinamična" i da se pomno prati.
Nova područja visokog rizika uključuju i dijelove kopnenih voda i otvorenog mora, čime se naglašava sve veća opasnost za komercijalne brodove.
"Na tržištu osiguranja očito su sve nervozniji kada je u pitanju ta regija, posebno Crno more", konstatira šef odjela pomorske trgovine u osiguravajućoj kući Marsh Marcus Baker.
Premije osiguranja putovanja u regiji porasle su od ruske invazije 24. veljače i početka ruske invazije na Ukrajinu, koju Moskva naziva "specijalnom operacijom".
Mnoge brodarske tvrtke obustavile su plovidbu u luke u regiji, a pomorska agencija Ujedinjenih naroda sazvat će ovaj tjedan izvanrednu sjednicu kako bi razgovarali o pogoršanju situacije.
Smjernice JWC-a pomno se prate i utječu na izračune premija osiguranja, objašnjava Reuters.
JWC se obično sastaje svakog kvartala kako bi revidirao popis područja visokog rizika za trgovačka plovila, s obzirom na mogući rat, piratstvo, terorizam i slične opasnosti.
Glavni analitičar logističkog sektora u udruzi BIMCO Niels Rasmussen upozorava na veći rizik prekida izvoza u Crnom moru zbog nevoljkosti brodarskih tvrtki da rade na tom području i sve većih vozarina.
"Promatrano iz perspektive globalne opskrbe, posebno zabrinjava izvoz pšenice i kukuruza, koji se uglavnom tovare u regiji Crnog mora”, rekao je Rasmussen.