Kako treba predsjednica komunicirati putem Facebooka i društvenih mreža? Ona je na njima stekla golemu popularnost, ima veliki broj pratitelja i fanova, ali takve su objave dvosjekli mač...
Oprezna na Facebooku: Kolinda i njen tim paze što objavljuju...
Svojedobno je na 'fejsu' napala 'orjunaše' zbog čega i danas ima problema. Na samom početku mandata, predsjednica je proizvela osrednji skandal poručivši ministru unutarnjih poslova Ranku Ostojiću da će preuzeti izvršne ovlasti čim joj to ustav dopusti, ali je potom rekla da je bila riječ o ironiji. Da su predsjednica i njen tim odlučili opreznije koristiti društvene mreže govori i njeno nedavno putovanje u Australiju i Novi Zeland. Fotografije u filmskom studiju gdje su snimani filmovi o Gospodaru prstenova, na primjer, objavljene su na njenoj službenoj internetskoj stranici, ali ne i na njenom službenom Facebook profilu.
Koja je ispravna taktika predsjednice oko korištenja društvenih mreža pitali smo PR stručnjaka Krešu Macana i Matu Mijića, komunikacijskog konzultanta. Evo njihovih mišljenja:
- Očigledno je da kao i većini drugih slučajeva, predsjedničinim Facebook računom upravlja tim ljudi i da većinu objava ne stavlja sama predsjednica, za razliku od Trumpa, koji je po tome jedinstven. Tu zna doći do nesporazuma zbog brzine i brzopletosti, poput famozne 'neslužbene' objave iz Pekinga jer možda neki članovi tima misle da čitaju misli predsjednici. Svaka objava na službenoj, od Facebooka verificiranoj stranici, je službeni stav njezina ureda i o tome trebaju voditi brigu. Vidljivo je da sada tim kontrolira sve što ide na službenu stranicu jer npr. fotografija predsjednice iz Hobbitona nije gore jer bi izazvala gomilu komentara korisnika na društvenim mrežama, nego samo službene fotografije. Stranica predsjednice ima skoro 400.000 lajkova i svaka objava ima jaku interakciju na kojoj bi joj pozavidjeli i mnogi brendovi, ali i poznata lica - kaže Macan.
- Dobro je da predsjednica komunicira putem Facebooka. Vidljivo je da građani to vole jer njezine objave izazivaju puno reakcija fanova, a i mediji ih često prenose. Facebook se u tom smislu pokazuje kao moćan alat za prenošenje predsjedničinih poruka i logično je da ona to koristi. Ono što mora paziti, a što je zamka u koju većina domaćih političara kad-tad upadne, jest da svaka objava treba imati neku svrhu osim toga da bude magnet za lajkove i komentare podrške. Da, lijepo je kad vas ljudi vole i prate, ali predsjednica nije pop ikona nego državnica i njezine objave moraju biti u skladu s visokom dužnošću koju obnaša. Želi li doista vratiti značaj instituciji Predsjednika Republike, što bi se iz njezinih dosadašnjih inicijativa moglo iščitati, Kolinda Grabar – Kitarović mora paziti i na komunikaciju na društvenim mrežama. Previše neformalnih objava samo će potvrditi sliku Predsjednika Republike kao fikusa, a to će naposljetku negativno utjecati i na njezino nasljeđe - rekao je Mate Mijić, komunikacijski konzultant.