Zagrepčanki nisu htjeli produljiti registraciju jer je na polici pisalo da počinje i ističe u 00.00 sati. Istek police morala je promijeniti kod osiguravatelja u 24.00...
Oprez kad osiguravate auto: Nije isto 00.00 i 24.00 sati...
Ogorčen zbog neisplate odštete za kamion nakon prometne nesreće, muškarac je u ponedjeljak prosvjedovao u Splitu.
Iz osiguravajuće kuće su mu rekli da polica koju je sklopio na dan nesreće vrijedi tek nakon ponoći i da zato u trenutku nastanka štete nije bio osiguran.
- Netko je pogriješio. Ako je muškarac imao važeću policu, nova koju je sklopio morala je početi vrijediti u trenutku isteka prethodne - rekao je djelatnik osiguravajuće kuće.
Dodao je da nije smjela nastati rupa u osiguranju.
Ne smije biti 'rupe'
- Ako mu je stara polica istekla na primjer u 8 sati, ugovorio je novu koja počinje vrijediti od ponoći i potom otišao na tehnički pregled, s tom policom nije smio proći tehnički jer je imao rupu u osiguranju od 16 sati - pojasnio je.
Jednaka pravila osiguranja vrijede za privatne aute, one registrirane na tvrtku, te kamione. Pitali smo i kakav je princip pri osiguranju novih vozila.
- Ako se radilo o vozilu koje se prvi put osigurava, djelatnik je muškarca trebao pitati otkad želi da mu počne vrijediti polica osiguranja. Svatko tko sklapa policu osiguranja mora je potpisati, čime daje do znanja da se slaže s njezinim uvjetima. Možda su i djelatnik, ali i muškarac previdjeli vrijeme početka važenja police. No svakako je trebao pročitati što potpisuje - dodao je osiguravatelj.
Na policama navode da vrijede od 00.00, što bi trebao biti početak dana, te da vrijede do 24.00, što bi trebao biti kraj dana. Zagrepčanki nisu htjeli produljiti registraciju jer je na polici pisalo da počinje i ističe u 00.00 sati. Istek police morala je promijeniti kod osiguravatelja u 24.00.
Kad sin 'mazne' tati auto
- Uz osnovno, može se uzeti i osiguranje putnika, stakla, od tuče, od sudara sa životinjom, pada na tehničkom, pokriće sudskih troškova ili vuče
te zaštita bonusa - pojasnio je osiguravatelj. Nova polica može se sklopiti najranije 30 dana prije isteka važeće.
Treba čitati i “sitna slova” u uvjetima osiguranja. Kod jednog osiguravatelja piše da “nema nikakve obveze ako prometna nesreća s vašim vozilom nastane tijekom vožnje bez znanja, odnosno odobrenja vlasnika, odnosno ovlaštenog imatelja vašeg vozila”. To može značiti i da nema osiguranja ako sin “mazne” tatin auto.
Ako nema ozlijeđenih, obično ne treba policija
Ispunite izvješće, a poželjno je i fotografirati mjesto nesreće i aute s više strana. Bilo bi dobro što prije, po mogućnosti odmah, otići na procjenu u osiguravajuću kuću onoga tko je skrivio nesreću. Trebaju doći oštećeni i krivac kako bi napravili rekonstrukciju. Policija se mora zvati kad ima ozlijeđenih i kad je auto iz druge države.
Osiguravatelj može ponuditi namirenje samo dijela štete
Oštećenik u načelu ima pravo na potpunu naknadu štete, odnosno vozilo treba dovesti u stanje u kojem bi bilo da nije bilo štetne radnje. Iznimka od tog načela je ‘doprinos oštećenika vlastitoj šteti’. Uvidom u dokumentaciju može se, na primjer, utvrditi kako je oštećenik prevelikom brzinom pridonio povećanju štete na svom vozilu.
Pronaći će sto razloga da izbjegnu isplatu odštete
Pojedini osiguravatelji traže policijsko izvješće i alkotest vozača, a mogu odbiti isplatiti odštetu ako je napuhao i manje od 0,5. Neisplatu štete mogu opravdati tehnički neispravnim vozilom, a to je i ako ne gori neka žarulja. Nekad ne žele platiti ako su na autu ljeti zimske gume, pri prekoračenju brzine ili ako auto nije vozio vlasnik.
Prvo se žali osiguravatelji, potom Uredu za osiguranje
Ako osiguravatelj ponudi isplatu dijela odštete, a vlasnik automobila misli da ima pravo na više, prvo se mora pismeno požaliti osiguravatelju. U slučaju da ga ponovno odbiju, može se obratiti Uredu za mirenje pri Hrvatskom uredu za osiguranje u roku od šest mjeseci. Krajnja opcija je savjetovanje s odvjetnikom i eventualno tužba.
Franšiza jako smanjuje cijenu kasko osiguranja
Ako je ugovorena franšiza 2000 kuna, vlasnik mora pokriti iznos štete do tog iznosa. Ako je šteta, na primjer, 2500 kuna, vlasnik plaća 2000, a osiguranje 500 kuna, ali ako je 10.000, osiguranje plaća 8000. Svatko treba izračunati kolika franšiza mu se isplati, odnosno koliku štetu može sam platiti štetu.