U matematičkom centru djeca ne sjede za stolom i ne rješavaju zadatke umirući od dosade. Mentalni fitness u interaktivnoj učionici djeca rješavaju mozgalice
Nove metode: Zabavljamo se i matematiku učimo kroz igru
Svakog dana u tiskanom izdanju 24sata stručnjaci, profesori i učitelji, roditelji i djeca, obični ljudi i znanstvenici upozoravat će na probleme, otkrivati rješenja i objašnjavati slučajeve koji mogu pomoći da imamo bolje obrazovanje za bolju Hrvatsku.
Ovaj svijet je mjesto u kojem se inovativnim metodama potiče matematički razvoj i gdje svatko može pronaći, ovisno o svojim potrebama, stručnu podršku usmjerenu na matematiku, kaže Sanja Jelenić Soldatić (47), osnivačica riječkog Matematičkog svijeta, jedinog takvog obrazovnog centra u Hrvatskoj. Profesorica Soldatić je pripreme za otvaranje ovakvog centra počela prije pet godina. Prošle godine ga je otvorila, nakon 22 godine učiteljskog staža, dala je ostavku u riječkoj školi u kojoj je podučavala matematiku.
Dječji mozak sve upija
- Ideja je došla kad mi je sin Leon (10) u četvrtoj godini pokazao veliko zanimanje za matematiku, a nisam ga baš imala kamo poslati kako bih zadovoljila tu njegovu potrebu. Sinulo mi je da bi bilo dobro otvoriti takav centar u kojem bi djeca kroz zabavu mogla učiti i unapređivati matematičke sposobnosti. Materijale i pribor za vježbanje poput ključeva za računske operacije, vage za tablicu množenja, geometrijskih lovija, didaktička oprema, pametna ploča, mozgalice i slično, nabavljam uglavnom u Americi budući da kod nas dosta toga u toj mjeri još nije dostupno - objašnjava profesorica Sanja.
Važna djelatnost ovog centra je rad s predškolskom djecom, no tu dolaze i starija djeca kao i penzioneri. Zastupljeni su svi uzrasti od četiri do sedamdeset sedam godina. Ipak, naglasak je na programu prilagođenom djeci od četvrte do sedme godine, kojim se sustavno, planski i organizirano, koristeći glazbu i igru kao središnju razvojnu aktivnost, uvode matematički elementi koji dokazano stimuliraju mentalni razvoj. Jedna od posebnosti koju centar nudi je program učenja koji kombinira engleski i matematiku.
- Najbolje vrijeme za razvoj sposobnosti učenja je vrijeme prije polaska u školu, kad je dječji mozak najspremniji stvoriti temelje za učenje i upijati kao spužva. Shvaćanja koja djeca tad stvore utječu na njihov način razmišljanja te sklonosti i odluke o učenju matematike u kasnijim godinama. Ovaj se program bazira upravo na takvom ranom učenju, no to ne podrazumijeva njihovo klasično sjedenje za stolom te rješavanje matematičkih problema na papiru u dvodimenzionalnom ograničenju. Uči se kroz igru, potiče na samostalno dolaženje do rezultata, a program je strukturiran tako da objedinjava pokret, glazbu, igru i učenje - kaže učiteljica Sanja.
Poticanje darovitosti
Upravo ta kombinacija učenja pokazale se učinkovitom kod djece koja zdušno pohađaju centar i jedva čekaju dan u tjednu kad se ide u Matematički svijet.
- Super nam je ovdje, baš odlično, sve je lakše. Sve što učimo radimo kroz igru i jako je zabavno. Nitko više nema problema s kontrolnima. Neka dođu svi - kažu veseli Dario Moharić (11), Leon Soldatić (10) i Filip Pruič (11), koje smo zatekli na pametnoj ploči.
Osim toga u centru se provode kraći programi i tečajevi, predavanja za roditelje, specifični programi za poticanje matematičke darovitosti, individualne poduke, pripreme za maturu, popularizira matematika uz znanstvene pokuse te provode matematički programi usmjereni na djecu s posebnim potrebama; gluhonijemu djecu i djecu oboljelu od cerebralne paralize. Ovakva stručna matematička pomoć pokazuje se korisna kod raznih smetnji kod djece, poput onih psihomotoričkih, problema emotivne prirode, duljih izostanaka s nastave, neredovita pisanja zadaća, pomanjakanja pouzdanja... Uvažavajući potrebe današnjeg društva, cjeloživotnog učenja i aktivnog starenja, centar nudi program i za širu lokalnu zajednicu kroz mentalni fitness za osobe treće dobi.
Centar je opremljen kao interaktivna učionica s multimedijalnom podrškom i pametnom pločom, bogatim didaktičkim materijalima, mozgalicama i intelektualnim igrama koje potiču matematičko i logičko razmišljanje. Zbog potrebe samog programa, koji u obrazovni element uključuje glazbu i igru, prostor ima i glazbenu podršku te sadržava određene elemente za inkorporiranje fizičke aktivnosti.
Sport i glazba
Cilj je da svako dijete unaprijedi svoje sposobnosti, poveća motivaciju i poboljša ocjene, razvije više samopouzdanja prema matematici i, što je najvažnije, nastavi koristiti stečene sposobnosti.
- Dugotrajni cilj rada ovog centar iskazat će se u kreiranju i širenju ozračja koje doprinosi matematičkoj identifikaciji i razvoju darovitosti, istovremeno podržavajući sklad između socijalnih i odgojno-obrazovnih potreba - zaključuje prof. Soldatić.
Lajkaj stranicu Bolje obrazovanje, bolja Hrvatska na Facebooku.