Policajci, zbog čestih potjera za migrantima i kriminalcima, traže izmjene zakona i pravilnika o postupanju. Kažu da je danas gotovo nemoguće po pravilu baciti ježeve za prisilno zaustavljanje što mnogi koriste
'Nitko od policajaca ne želi odgovornost za bacanje ježeva, može doći do pogiblje bjegunca'
Zaboravite ježeve. Ne sjećamo se kad ih je netko od nas zadnji put bacao. Nitko za to ne želi preuzeti odgovornost pa zato imamo interne upute da ih se ne koristi. U potjerama slijedimo sumnjiva vozila i 'tjeramo ih' da odustanu ili čekamo da samo slete s prometnice. Kažu nam to policajci s dugogodišnjim iskustvom nakon potjere u kojoj su u utorak sudjelovali njihovi brojni kolege iz Zagreba. Obijesni vozač Vid David R. (27) nanizao je "momke u plavom" iz gotovo svih gradskih postaja, a na kraju su ga ulovili tek kad je sam sletio s ceste nedaleko od Zagrebačke avenije, blizu poslovnog centra Sky Office.
POGLEDAJTE VIDEO:
Pokretanje videa...
Podsjetimo, druga je to velika potjera u glavnom gradu u manje od mjesec dana. U onoj od 19. siječnja Moldavac je u kombiju njemačkih tablica prevozio 32 migranta. Nije se želio zaustaviti na autocesti A1, nego je na Lučkom probio rampu na naplatnim kućicama i divljao po Novom Zagrebu. Prešao je preko Jadranskog mosta, odjurio u Selsku, a zaustavili su ga nešto kasnije na Kustošijanskoj. Ondje se zabio u policijsku blokadu te je ulovljen.
Iako se čine loše odrađenima, stručnjak za promet i potpredsjednik Hrvatske strukovne udruge vještaka Goran Husinec kaže da potjera nije mogla biti bolje odrađena.
- Iako nama ne izgleda zadovoljavajuće, zadaća je dovršena i oni su napravili najbolje što su mogli prema postojećem zakonu i Pravilniku o načinu postupanja policijskih službenika. Ulovili su sumnjivca, nitko nije teže stradao i nije bilo veće štete - kaže Husinec. S druge strane, kaže kako pod hitno treba mijenjati te zastarjele pravilnike i prilagoditi ih današnjem vremenu.
- Policajci danas ne mogu bacati ježeve po cesti. Za takvo što im treba barem pola sata. Na udaljenosti od najmanje 100 metara od njih moraju postaviti četiri niza znakova i razraditi cijeli plan blokade. Prije toga sve to trebaju odobriti rukovoditelji, koji ne žele takvu odgovornost. Naime, da se bilo što dogodi bjeguncu i on kojim slučajem pogine, policajac koji je bacio ježeve i njegov šef idu u zatvor - pojašnjava Husinec. Osim toga, upitno je i postavljanje vozila kao blokada. I za njihova oštećenja policajci pišu brojna pojašnjenja. S druge strane, nabava zamjenskih ili novih je spora jer sve ide preko javne nabave.
Kriminalist Željko Cvrtila pita se je li ta potjera uopće bila opravdana.
- Išli su ga zaustaviti zbog prekršaja i ne znam koliko im je trebalo da ga zbog toga love po cijelom gradu i dovode sve druge u novu opasnost. Postoje i drugi načini da pronađete tog vozača i vozilo te ga kaznite. U moje vrijeme izbjegavale su se takve jurnjave, pogotovo u velikim gradovima. Postavljale su se blokade prometnica i to je funkcioniralo - kaže Cvrtila.
Dodaje kako se ne može na svaku stvar potezati oružje te vozila zaustavljati ježevima. Zbog komplikacija prilikom odlučivanja, kaže, policajci često odabiru poduzeti manje od onog što smiju prema zakonu.
- Policajci nisu zaštićeni pa nam se to događa. Trebalo bi preciznije definirati u kojim uvjetima i kod kojih kaznenih djela primijeniti te ježeve kako bi olakšali posao ljudima na terenu - kaže Cvrtila.