Zoran Prpić, bivši pilot Croatia Airlinesa, avionima je upravljao i na području na kojem je nestao avion u Maleziji. Komentirao je sve situacije u kojima bi mogao biti
Bivši pilot: Nije uobičajeno reći 'Laku noć', to je baš zanimljivo
U emisiji "Dnevni red" na 24sataTV-u gostovao je Zoran Prpić, bivši pilot Croatia Airlinesa, koji je komentirao situaciju aviona Malaysian Airlinesa. Osvrnuo se na činjenicu da je pilot aviona posljednje rekao: "Laku noć".
- Nisam nikada imao priliku reći kontroli leta "Laku noć". Nisam shvatio da je to prema kontroli leta, jer to može biti upućeno i nakon govora putnicima u nekakvom noćnom letu. Zanimljiva je ta rečenica i nije uobičajena - rekao je Prpić. Dodao je kako osobno nije nikada upravljao avionom Boeing 777.
- Bio sam često putnik, a zadnji put sam iz te regije došao do Moskve s tim zrakoplovom. Radi se o sigurnom zrakoplovu u kojeg bi bez dileme sjeo i ubuduće. Bilo bi mi drago da i sam jednog dana vozim takav avion - rekao je bivši pilot.
Zračni promet je svugdje siguran
Komentirao je i kako je zračni promet gotovo svugdje siguran. Kaže da je to područje pokriveno radarima te ima dosta prometa ondje.
- Jedino problematično oko područja Malezije u usporedbi s Europom je činjenica da taj dio nije dobro pokriven ljudskim komunikacijama. Jedan dio je pokriven džunglom i ne bih se htio naći u situaciji da ondje hitno moram sletjeti. Ipak, trenutačno ondje nema velikih meteoroloških događanja koja bi mogla utjecati na situaciju koja se dogodila - rekao je Prpić.
'Nemoguće da se avion prepolovio sam od sebe'
Pilot kaže kako shvaća da situacije kao što su ove s avionom Malaysian Airlinesa izazivaju strah od aviona u ljudima. Ističe pak kako su piloti jako dobro trenirani i obučeni te znaju u svakoj situaciji reagirati na vrijeme, a instrumente koji se nalaze u kokpitu znaju gotovo na pamet. Smatra i da je nemoguće da se prepolovi trup aviona ili da se odlomi krilo.
- Smatram nemogućim da bi se trup prepolovio sam od sebe ili da se krilo odvoji. U toj situaciji nemate mogućnost upravljanjem zrakoplova. Na tim visinama nitko od putnika ni posade ne bi preživio. Nakon 7 do 8 sekundi bi ostali bez kisika. To su sve špekulacije. Sada treba pustiti da istražitelji nađu bilo što vezano uz taj avion - komentirao je.
'Avion je mogao skrenuti samo voljom pilota ili pod prisilom'
Ipak, Prpić i sam priznaje kako je jako čudno što toliko dugo traje potraga za avionom. Osvrnuo se i na pad aviona Air Francea u Atlantik, ali kaže kako more na području Malezije nije toliko duboko kao na području Atlantika gdje se srušio avion Air Francea.
- Ako je skrenuo s puta, mogao je skrenuti samo voljom pilota, ili je netko pod prisilom naredio pilotu da to napravi. Nigdje nisam vidio nikakav trag koji bi bilo što potvrdio. Točno je samo da ga nisu našli na toj poziciji na kojoj je nestao - zaključio je bivši pilot.