Obavijesti

News

Komentari 10

Ni izlazak na ulice ni tablet revolucija nisu nam donijeli gotovo nikakve promjene

Ni izlazak na ulice ni tablet revolucija nisu nam donijeli gotovo nikakve promjene

Kao da smo opet na istom - neujednačenom ocjenjivanju, djelomičnim obrazovnim rješenjima. Ni iduća godina neće nam donijeti cjelodnevnu nastavu, ni sustavan rad s nadarenim te učenicima s poteškoćama

Priča o Simeonu Stefanoviću jedna je od onih koje ostavljaju ozbiljno gorak okus. Genijalni matematičar i informatičar, koji se dovoljno puta dokazao na službenim natjecanjima u Hrvatskoj i inozemstvu, otkriva jedan od golemih problema hrvatskog obrazovanja - gotovo potpuno nepostojanje sustava prepoznavanja i rada s nadarenom djecom. Pritom, rad s takvom djecom ne znači omalovažavanje i guranje u stranu “ostalih”, kao što bi netko mogao pomisliti. Rad s nadarenom djecom poboljšava, naime, cijeli sustav. Podižući svoje kriterije dok poučavaju iznimno talentiranu djecu na bilo kojem području, edukatori, nastavnici, učitelji i profesori proširuju vlastite vještine da svoj djeci omoguće lakše i naprednije usvajanje gradiva. Nažalost, dok se u Ministarstvu povremeno okuplja megapovjerenstvo koje slaže još jedan u nizu “strateških” dokumenata hrvatskog obrazovanja, na kraju još jedne školske godine tisuće učenika koji upisuju srednje škole i fakultete osjećaju se izgubljeno i bez potpore sustava. Statistika će vrlo vjerojatno pokazati kako je, nakon korona poplave petica lanjske godine, i ove godine pošteno “nabildan” prosjek odlikaša, nerealno, naravno. I to sigurno nije potpora koju naši učenici trebaju. Niti je uloga na koju bi se smjelo svesti nastavnike. Krajnje je vrijeme da se obrazovne vlasti zaista ozbiljno pozabave vrednovanjem i standardiziranjem vrednovanja znanja i vještina naše djece. I pružanjem potpore učenicima na svim razinama koje im trebaju. Pa će Simeon i svi oni koji svoje zalaganje i trud iskazuju iznimnim uspjesima na natjecanjima dobiti konkretne financijske potpore i mogućnost da upišu škole koje će ih poticati, poput XV. gimnazije. A učenici koji žele drugačije, ako želite, lakše modele učenja, to trebaju dobiti u školama, koje zbog toga ne trebaju spuštati kriterije nastave i kreativnog rada s učenicima. No i nakon izlaska na ulice, i nakon tablet revolucije, kao da smo opet na istom - neujednačenom ocjenjivanju, gomili papirologije, povlačenju djelomičnih obrazovnih rješenja i prepuštanju organizacije nastave lokalnim sredinama. Ni iduća godina neće nam donijeti cjelodnevnu nastavu, obroke i udžbenike plaćene iz proračuna za svu djecu, kao ni sustavno organiziran rad s nadarenim te učenicima s poteškoćama na razini cijele Hrvatske. Valjda ćemo jednom nešto i naučiti.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 10
Nijemci se spremaju za rat: 'Pozivamo građane da pretvore svoje podrume u bunkere'
STRAH OD RUSA

Nijemci se spremaju za rat: 'Pozivamo građane da pretvore svoje podrume u bunkere'

Njemačka u ovom trenutku ima 579 bunkera. Većina njih je izgrađena za vrijeme Trećeg Reicha i hladnog rata. Oko 480 000 ljudi stane u tih 579 bunkera
Grmoja rekao Plenkoviću: Ti si glava koruptivne hobotnice. Odrezat ću je! Ovaj mu vratio
KAOS NA SJEDNICI

Grmoja rekao Plenkoviću: Ti si glava koruptivne hobotnice. Odrezat ću je! Ovaj mu vratio

Zastupnik Mosta Nikola Grmoja poručio je Plenkoviću da je glava koruptivne hobotnice u Hrvatskoj