Otkad je OŠ Donja Vežica u Rijeci uvela tablete, učenici imaju bolji prosjek, manje izostanaka i neopravdanih sati, a manje je i agresivnih učenika te instrukcija
Nema više ni ploče, a ni krede: "S tabletima nas ne boli glava"
Super nam je. U e-knjigama imamo slike i video. Na odmorima pišemo zadaće i igramo igrice. Lakša je zadaća i torba, komentiraju učenici OŠ Donja Vežica u Rijeci.
Samo dvije godine nakon što je tim u kojem su prof. geografije Davor Kolarić, učiteljice informatike Loredana Zima i Bosiljka Jelača te ravnateljica Violeta Nikolić počeo eksperimentalni program iŠkola rezultati su očigledni i zavidni.
Cilj je nastavom preko tableta motivirati učenike za učenje i pridonijeti njihovu aktivnijem sudjelovanju u nastavi. Prva osnovna škola u Hrvatskoj, koja je omogućila učenicima nastavu svih predmeta na iPadovima, prvih 32 iPada kupili su sami. U prvoj godini eksperiment je bio u samo jednom osmom razredu. Dvije godine poslije proširio se na šest odjela, čiji učenici prate nastavu svih predmeta preko tableta. Putem iPadova učenici su stalno u kontaktu s učiteljima, e-mailom dobivaju zadatke i čitaju lektiru.
Učitelj zauzima mjesto “redatelja” i motivatora djece - da dostupnim informacijama sama istražuju i dolaze do odgovora.
Učenje postaje zabava
Stvara se suradnički oblik nastave. Nastava se odvija puno brže i ne gubi se vrijeme na prepisivanje.
- Pokazuje se ono što smo i očekivali, a već je dokazano u zemljama u inozemstvu gdje je, iz financijskih razloga, ovaj način nastave naveliko zastupljen. Djeca su aktivnija na satu, mirnija u školi, nema agresivnosti. Kod nas su opravdani satovi smanjeni za 2000, a znatno je smanjen i broj neopravdanih. Djeca s više entuzijazma idu na nastavu, više se pripremaju, sami biraju vrijeme, mjesto i način učenja. Motivacija i zanimanje znatno su se pojačali, kao i bolji prosjek - objašnjava ravnateljica Nikolić.
Uz postojeće digitalne materijale, učitelji izrađuju i digitalne interaktivne knjige (iBooks) s različitim multimedijalnim materijalima.
- Pokazalo se da oni s tabletima puno više sudjeluju u nastavi od onih koji ih nemaju i moraju prepisivati u bilježnice, a time manje naučiti na satu. Miješa se zabava i učenje. U matematici kroz edukativne igre uče osnove algebre te se smanjuje potreba za instrukcijama. Učenicima je omogućena lakša provjera znanja online testovima, a učiteljima olakšano ispravljanje - kaže prof. Davor Kolarić.
Također, mijenja se i ono što djeca uče na satovima informatike.
- Današnjoj djeci jako su razvijene digitalne kompetencije. Više se ne uči o dijelovima disketa i USB-ovima, koristi se cloud tehnologija, drop box i sl. Djeca prvi put uče da postoje različiti operacijski sustavi, a puno toga što se nekad učilo samo na informatici sad se svaki dan prožima kroz sve predmete - kaže učiteljica Loredana Zima.
Prije modernizacije nastavnici su proveli 40 sati edukacije za nastavu.
Entuzijazam profesora
Entuzijazam i trud profesora jako su bitni. Jedna od profesorica je pred mirovinu otišla na Međunarodni kongres učitelja i govorila o primjena iPada u nastavi. Planirano trajanje projekta je tri godine, po uzoru na Essa Academy (V. Britanija), koja je uvođenjem tableta u tom periodu povećala uspjeh učenika 97%.
Lajkaj stranicu Bolje obrazovanje, bolja Hrvatska na Facebooku