Oko 11 milijuna noćenja Hrvatska je ostvarila u 20 dana srpnja, a upravo je toliko noćenja imala u cijeloj 1991. Vlasnik Riva Toursa Selimir Ognjenović (70) kaže da smo preživjeli turizam u ratu pa ćemo i u koroni
Optimizam za turizam: 'Prošli smo rat, proći ćemo i koronu'
U 20 dana srpnja u Hrvatskoj je noćilo turista koliko smo ih imali kroz cijelu ratnu 1991. godinu – oko 1,5 milijuna s 11 milijuna noćenja. Iako se na početku pandemije očekivao najcrniji scenarij, Hrvatska će ovu sezonu završiti sa ‘izdržljivim’ gubicima, smatraju stručnjaci.
POGLEDAJTE VIDEO: Na hrvatskim plažama ima puno kupača
Pokretanje videa...
- Daleko smo od popunjenosti na koje smo navikli no turizam je grana koja biva najbrže pogođena krizama, ali se jednakom brzinom i oporavlja - kaže nam Neda Telišman Košuta sa Instituta za turizam.
Prema njezinim procjenama godinu ćemo završiti s 50 posto manje noćenja nego lani, no već sljedeća će se vratiti, kaže, brojkama na koje smo navikli.
- Upravo sam poslovno u Novalji i iz prve ruke vam mogu reći da je živahno. Ima turista no odmah se primjećuje da je to sasvim druga struktura gostiju. Ovdje su uglavnom obitelji s djecom, a Novalja je inače poznata po partijanerima, koji u deset ujutro još se po plažama oporavljaju od noćnog izlaska. Toga sada nema - opisuje nam stanje na obali Telišman Košuta.
Od 600.000 turista koliko je trenutno na našoj obali, najviše je inozemnih gostiju iz Njemačke, Slovenije, Češke, Austrije i Poljske. Vlasnik ID Riva Toursa, prestižnog njemačkog turoperatera, specijaliziranog za dovođenje gostiju upravo u Hrvatsku Selimir Ognjenović (70) opisuje nam kako se nakon 25 godine postojanja agencije nose s pandemijskim vremenima.
- Cijeli život se bavim turizmom i prošao sam sve segmente no ovako nešto nisam mogao ni zamisliti - kaže nam Ognjenović.
Godina je za njih počela, reklo bi se idilično. Još u listopadu lani su počele rezervacije te su do pandemije imali popunjeno 70 posto kapaciteta.
- Pretpostavljamo da ćemo godinu završiti s 40 do 50 posto u odnosu na 2019., a zadnje tri su nam bile najbolje poslovne godine - rekao je.
Nijemci, su kaže, kičma hrvatskoga turizma, a Hrvatska je propustila priliku da ih ove godine bude više nego ikada na obali bez obzira na korona virus. Krajem ožujka rezervacije za Hrvatsku su opet bile živnule i sve je nekako išlo svojim tokom do prije dva tjedna. Tada su se njemački mediji raspisali o bujanju korone na Balkanu te odmah pod upitnik stavili ljetovanja u Hrvatskoj.
- Zbroj loših vijesti je utjecao na otkazivanja gostiju, od medijskih napisa do politika zemalja. Prošao sam u turizmu i ratna vremena i naučio da se protiv straha ne možete boriti agresivnošću. Goste zadržavamo informiranošću, ljubaznošću i razumijevanjem. Digli smo kredite i ljudima stvoriti sigurnost - rekao je.