Bolju kvalitetu robe i usluge traže stanovnici bogatijih regija, Slavoncima su najvažnije cijene
Navike potrošača: U metropoli se kupuje brzo, a u Istri često
Nije lako trgovcima u Hrvatskoj. Iako smo malo tržište, kupci u različitim dijelovima Lijepe Naše imaju poprilično drukčije navike.
Pokazali su to rezultati istraživanja o regionalnim specifičnostima potrošača koje je magazinu Ja Trgovac ustupila Agencija za istraživanje tržišta Nielsen.
- Brzina kupnje najvažnija je Zagrepčanima. Spremni su platiti više ako će tako uštedjeti vrijeme. Većinom kupuju u hipermarketima i supermarketima jer mogu pronaći sve na jednome mjestu. Slavonci obilaze razne trgovačke centre u potrazi za jeftinijim proizvodima. Dalmatinci posjećuju najmanje različitih trgovina. U Istri i Primorju vole češće ići u kupnju. Središnja Hrvatska po navikama je najsličnija prosjeku. Kupnja se planira i radi popis kako bi se smanjila kupnja nepotrebnog - pokazalo je istraživanje.
Iz Lidla su rekli da su navike njihovih kupaca poslovna tajna, a nisu nam ih otkrili ni iz Kauflanda. Iz Spara kažu da svoj asortiman prilagođavaju regionalnim specifičnostima i navikama kupaca koje redovito prate. I u Konzumu poštuju različite navike kupaca.
- Na zagrebačkom području kupcima je važna ušteda vremena pa uvodimo još 78 samonaplatnih blagajni u 15 prodavaonica te one bezgotovinske. Primijetili smo i da kupci vole lokalne proizvode, na primjer pivo pivovare iz njihova kraja - rekli su iz Konzuma.