Na predavanju 'Dobra naslovnica je dobra naslovnica' na Weekend Media Festivalu u Rovinju raspravljalo se o tome koji je razlog da netko kupi novine zbog naslovnice
'Digitalni mediji tjeraju novine da uvijek budu bolje i drukčije'
Iako se ljudi danas informiraju na razne načine, naslovnica uvijek ostane u sjećanju - rekao je Goran Gavranović, glavni urednik 24sata govoreći o temi “Dobra naslovnica je dobra naslovnica” na Weekend Media Festivalu u Rovinju.
Zajedno s kolegama iz Slovenije i Srbije, Robertom Botterijem i Veljkom Lalićem raspravljalo se o tome koji je razlog da netko kupi novine zbog naslovnice.
' Dobra naslovnica može povećati tiražu 10-15 posto'
Botteri iz slovenskog lista Mladina kazao je kako je čitateljima bitna naslovnica te da se teži tome da kada netko dođe na kiosk zastane i pogleda novine.
- Moraju biti provokativne i uzbudljive i pobuditi pažnju - rekao je Botteri.
Goran Gavranović se nadovezao rekavši kako ima dvije skupine ljudi, oni koji novine kupuju zbog navike kada, primjerice, dođu “po žvake” te da postoji i drugi dio koji ih povremeno kupuje.
- Njih želimo pretvoriti u stalne - rekao je Gavranović te dodao da se kod ljudi treba probuditi pažnja, ali ih se ne smije prevariti. Danas dobra naslovnica može povećati tiražu 10-15 posto, a izvanredna naslovnica velikog događaja povećava i više. 24sata su najveće hrvatske novine - rekao je Gavranović.
I Veljko Lalić iz srpskog Nedeljnika je kazao da je naslovnica važna. Posjetiteljima je pružen i uvid u neke od najjačih naslovnica tih novinskih kuća, a brojne reakcije izazvala je naslovnica 24sata “Glup i gluplji”.
- Ta naslovnica je izazvala najveću frku i reakciju i dijelila se po društvenim mrežama. Mnogi ljudi su nam čestitali na hrabrosti. Najljepši ženski parfemi se ne rade od fetusa djece što su dva ugledna crkvena čovjeka u Hrvatskoj izgovarali na svojim nastupima. U stvari u tom trenutku je bilo puno napisa o miješanju crkve u politiku i o prevelikom utjecaju tih ljudi na cijelu državu. Neki su to iščitavali kao napad, što nikako nije točno . Ne znam je li se ta naslovnica bolje prodala, mislim da je. a ono što je zgodno je što se takve naslovnice dugo pamte - rekao je Gavranović. Dodao je kako se i dan-danas pamti naslovnica koju je 24sata objavio kad je bilo prvenstvo u nogometu u Brazilu a Hrvatska ispala.
- Stavili smo naslovnicu “Curice, pakirajte torbice”, što se se do tada nitko nije usudio reći.
- Tu naslovnicu djeca koja nisu znala niti čitati i danas spominju u školi - naveo je.
'Naslovna strana može učiniti temu važnom'
Na pitanje prodaju li političari dobro ili loše naslovnice, mišljenja sudionika su podijeljena, pa tako u Srbiji, kako se čulo, političari ne prodaju baš novine.
Gavranović je dodao da posljednja Vlada dosta dobro prodaje novine.
- Ne prodaje novine političar već ono što se krije iza. Naslovna strana može učiniti temu važnom, primjerice naš projekt “Obrazovanje” koji vodimo pet godina. Svako malo imamo naslovnice kojima nešto tražimo, apeliramo, ukazujemo. Isto tako je i s projektom ”Nestali” koji smo stavili u fokus javnosti. Sljedeća tema kojom ćemo se baviti su prava žena. Mi smo u 21. stoljeću i ona nisu nešto na visokom nivou - istaknuo je glavni urednik 24sata.
Na predavanju se dotaknula i tema online novinarstva, a neki sudionici kazali su da je digitalna revolucija donijela to da nema granica provokacija.
POGLEDAJTE VIDEO SERIJAL 'ZEZANCIJA' S IVANOM ŠARIĆEM:
Pokretanje videa...
Gavranović je istaknuo i da digitalni mediji tjeraju novine da bude bolje i drugačije.