Dvije je godine bio najbolji student, dobio Rektorovu nagradu, svirao violinu, magistrirao, diplomirao na još jednom fakultetu, a sad je osvojio i svjetsku broncu
'Naš sustav me frustrira čim se sjetim logaritamskih tablica'
Svaki dan u tiskanom izdanju 24sata stručnjaci, profesori i učitelji, roditelji i djeca, obični ljudi i znanstvenici upozoravat će na probleme, otkrivati rješenja i objašnjavati slučajeve koji mogu pomoći da imamo bolje obrazovanje za bolju Hrvatsku.
Ima srebro s Europskog prvenstva i broncu sa Svjetskog prvenstva. Jedini je hrvatski gimnastičar po kojem se zove neki element. Završio je glazbenu školu za violinu, magistar je kineziologije, sprema doktorat. Diplomirao je i stručni studij sportskog menadžmenta, zadnje dvije godine bio je proglašen najboljim studentom, dobio je Rektorovu nagradu. Ime mu je Marijo Možnik (27) i jedan je od rijetkih hrvatskih sportaša sa zavidnom akademskom karijerom.
Sjećanje na logaritme
- Znate, kad razmišljam o svom obrazovanju, često se sjetim logaritamskih tablica. Naprosto, frustrira me kad se zapitam: ‘Što će to meni sad u životu?’. A definitivno sam previše vremena potrošio na njih - govori nam, smijući se, Marijo.
Kaže da je sport i školu uspio spojiti dobrom organiziranošću.
- Bila je tu i mama, koja je učiteljica. Ona mi je od početka usadila radne navike, da svladam gradivo, a da ne zanemarim gimnastiku. Ako se dobro organizira vrijeme, sve se može - objašnjava. Ipak, priznaje da je bilo i razdoblja u kojima mu nije bilo lako.
- Imao sam čak četiri sata treninga dnevno. Još sam se u to vrijeme zaljubio u violinu! Gnjavio sam mamu da me upiše i nakon nekoliko mjeseci sam pohađao i osnovnu glazbenu školu. Tad je tek bilo teško uskladiti vrijeme...
- Na studiju je velik broj obaveznih predmeta i doista nije bilo lako uskladiti obaveze vrhunskog sportaša i fakultet. Pa ponekad sam, uz dva gimnastička treninga, zbog studija morao odraditi još i vježbu na fakultetu! Priznajte da to nije bilo logično...
- U našem obrazovnom sustavu treba hitno reducirati sve ono suvišno, nepotrebno, sve ono što u praksi nećete koristiti. Svakako bi i nadarenu djecu trebalo ranije prepoznavati pa usmjeravati, specijalizirati. Osobito kad se radi o sportskim programima, koje u određenom smislu valja i olakšati. Naravno, tu valja računati na profesore, njihovu toleranciju za vrhunske sportaše i njihove obveze. A toga ponekad kod nas nedostaje – primjećuje Možnik.
Ne zatrpavajte djecu gradivom
Na natjecanjima se sreće s kolegama iz cijelog svijeta. Gotovo svi oni su, kaže, imali bitno drukčije iskustvo obrazovanja.
- Hrvatsku od ostatka svijeta doista bitno razlikuje osjećaj da u nas djecu zatrpavaju nepotrebnim gradivom. Vani djeca znatno ranije dobiju priliku baviti se onim što vole, za što pokazuju strast, temeljito se školovati i specijalizirati u određenom području. To je pravi model jer omogućuje mladima da se što prije, a i što bolje osposobe i osamostale.
Više pročitajte u tiskanom izdanju 24sata u velikom specijalu
Lajkaj stranicu Bolje obrazovanje, bolja Hrvatska