RADNICI I DALJE ZABRINUTI: U škverovima je opet živo, Uljanik radi punom parom, 3. maj čeka materijale, no sindikati kažu da problemi i dalje tinjaju
Radnici strahuju za budućnost: Istražitelji DORH-a u Uljaniku
U Uljanik grupu ušli su istražitelji Državnog odvjetništva, javlja Nova TV. Županijsko državno odvjetništvo u Puli potvrdilo je kako provjeravaju ima li kaznenih djela u poslovanju grupe. Detalje ne otkrivaju jer su izvidi tajni.
Pulski gradonačelnik Boris Miletić pozvao je DORH da provjeri svu dokumentaciju vezanu uz komunikaciju Grada i Uljanika.
- Neka sve ispitaju, neka sve istraže. Sve bilo koje postojeće i nepostojeće veze, nama je cilj doznati jasno istinu, koji su odnosi grada i Uljanika, neka se sve istraži - rekao je za Novu TV gradonačelnik Pule Miletić.
Policija potvrdila provođenje izvida u Uljanik grupi
Policija je u ponedjeljak potvrdila da po nalogu Državnog odvjetništva provodi izvide u Uljanik grupi.
"Policija temeljem naloga nadležnog Državnog odvjetništva provodi izvide te obzirom na odredbe Zakona o kaznenom postupku nismo u mogućnosti ustupiti više informacija", priopćeno je iz MUP-a.
Prema pisanju medija koji se pozivaju na neslužbene izvore izvidi se tjednima provode u riječkom u 3. maju zbog anonimne kaznene prijave. U pulskom Uljaniku provođenje izvida je naložilo Državno odvjetništvo, nakon napisa u medijima o stanju u tom brodogradilištu.
Radnici i dalje strahuju za svoju budućnost
Radnici su napokon malo odahnuli. Obitelji su se za vikend počastile nekim pristojnijim obrokom. No ovo je tek gašenje jedne male buktinje. Radnici i dalje strahuju za svoju budućnost. Nezadovoljstvo je i dalje veliko te čekaju trajno rješenje, kaže nam predsjednik Jadranskog sindikata Boris Cerovac.
Nakon isplata plaća u petak i prekida osmodnevnog štrajka, Uljanik i 3. maj ponovno su u pogonu. S 1. rujnom za Uljanik su izbili novi problemi. Naime, brodogradilište je putem Zagrebačke burze objavilo da su kupci otkazali narudžbu za ukupno četiri broda. Radi se o kompaniji Automarine Transport s Kajmanskog otočja i Siem Shipping. Cerovac kaže kako su i oni doznali preko burze za otkazane narudžbe.
- Situacija nije dobra i ovo se trebalo očekivati jer neki brodovlasnici nemaju više živaca čekati pa su radije otišli i u manje kvalitetna brodogradilišta. Nadam se da ovo neće utjecati i na druge brodovlasnike jer bez obzira na probleme u Uljaniku mi se ipak ističemo po kvaliteti - kaže Cerovac. Doznajemo kako je do sada iz Uljanika otišlo oko 300 nezadovoljnih radnika kao i gotovo 20 najboljih inženjera.
- Da, istina je i podatak koji spominjete je gotovo precizan. Kao ni spomenuti brodovlasnici, tako ni naši radnici nisu imali volje ni živaca živjeti u neizvjesnosti pa su svoju sreću drugdje potražili - kaže Cerovac ističući da je većina od spomenutih, sada bivših radnika Uljanika, poslove pronašla u drugim istarskim tvrtkama.
- Dio je, na žalost, otišao u inozemstvo. A inženjeri su se uglavnom zadržali u Hrvatskoj. Za sve njih mi je žao što su otišli jer se radi o zaista kvalitetnim radnicima - rekao je. S ponedjeljkom se u Uljaniku nastavilo raditi kao i prije štrajka. U brodogradilištu 3. maj svi su opet također na radnim mjestima, ali ne u punom pogonu s obzirom na to da nemaju čime raditi.
- Uljanik ima materijala od prije te su naručeni materijali za još dva broda. Imali smo problem s plinom jer kad smo prekinuli s radom zatvorili su energente i nije plaćeno na vrijeme. Snašli smo se i radili s bocama - rekao nam je u ponedjeljak Cerovac. Predsjednik sindikata Istre Rajko Kutlača opet je pozvao Vladu da se izjasni hoće li podržati opstanak brodogradnje jer kaže da radnici više ne žele živjeti u neizvjesnosti.
Šoljić: Upravu Uljanik grupe i 3. maja treba hitno mijenjati i postaviti krizni menadžment
Glavni povjerenik Sindikata metalaca Hrvatske u 3. maju i član Sindikalnog odbora za opstojnost 3. maja Juraj Šoljić u ponedjeljak je na upit o informaciji da su Uljanikovi kupci otkazali s 1. rujna ugovore za ukupno četiri novogradnje, rekao da Upravu i Uljanik grupe i 3. maja treba što hitnije mijenjati i postaviti krizni menadžment, kako se ne bi izgubili svi ugovoreni poslovi.
Netko iz ministarstava financija ili gospodarstva mora što prije ući u Nadzorni odbor i staviti stvari pod kontrolu jer ovo više nije normalno, rekao je Šoljić naglašavajući da otkazivanje ugovora „vodi na dno i potapa riječko brodogradilište.“
Šoljić je rekao da je, prema njemu dostupnim informacijama, raskinut ugovor za gradnju broda za prijevoz automobila (514), koji je u svibnju porinut u more u 3. maju i u završnoj je fazi radova. Pripreme za gradnju jednog broda (515) počele su u Uljaniku potom u 3. maju ali su radovi stali, a gradnja dva otkazana broda, za koje nije ni određeno hoće li se graditi u Rijeci ili Puli, nije ni počela, rekao je Šoljić.
„Teško je to komentirati, to je posljedica neodrživosti rokova i nefinanciranja započetih gradnji, koja vodi tome da se izgube i opcijski brodovi“, rekao je Šoljić.