Duško Prelević (56) mjesecima je obnavljao motocikl s početka prošlog stoljeća. U svijetu postoji još samo nekoliko takvih modela. Proizveden je 1912. godine
Najstariji motor: Uvijek pali iz prve iako je star 101 godinu
Šibenčanin Duško Prelević (56) prije nekoliko godina je čisteći tavan našao Puch R2 iz 1912.
Austrijski inženjeri napravili su motocikl tako što su pojačali ovjes bicikla i na njega ugradili jednocilindrični četverotaktni motor. Uz potrošnju od pet litara benzina i tri decilitra ulja na 100 kilometara ljepotan od 80 kilograma postiže brzinu 70 km/h. Šibenski ribar nije ni znao kakav biser je pronašao. Poznavatelji oldtimera otkrili su mu da ima najstariji motocikl u Hrvatskoj, model kakvih je u svijetu ostalo samo nekoliko. Počeo je tražiti originalne dijelove kako bi ga osposobio za vožnju. Restaurirao ga je mjesecima.
- Gume sam našao u SAD-u. Harley Davidson proizvodi pneumatike za bicikle Electra Runner s početka 20. stoljeća koje dimenzijama odgovaraju mojem Puchu - ponosan je Prelević.
Mehaničari su mu malo mogli pomoći jer nekadašnja mehanička rješenja danas izgledaju u najmanju ruku bizarno.
Motocikl može voziti samo po poligonima i na smotrama jer ga ne može registrirati. Unatoč tome, motocikl je uvijek spreman za vožnju, uglancan i napunjen benzinom.
U opremi i truba s mijehom
Na volanu je karbidna svjetiljka i truba s mijehom. Spremnik goriva ima dva dijela. U većem je benzin, a u manjem ulje koje se u motor ručno ubacuje pumpom koja je s desne strane spremnika. Motor se pokreće okretanjem pedala, a u “brzinu” se ubacuje potezom poluge koja zateže remenice.