Iz Ministarstva znanosti i obrazovanja pozivaju zainteresiranu javnost da se aktivno uključi u javno savjetovanje te dostavi svoje primjedbe i prijedloge
Nacionalni plan razvoja sustava obrazovanja do 2027. u javnoj raspravi! I vi možete sudjelovati
Nacrt Nacionalnog plana razvoja sustava obrazovanja za razdoblje 2027., čiji ukupni trošak provedbe iznosi više od 16 milijardi kuna, upućen je u javnu raspravu koja će trajati do 19. studenoga.
Planirani nastavak reforme obrazovnog sustava, kako je predviđeno nacrtom Nacionalnog plana, obuhvaća modernizaciju sustava na svim razinama odgoja i obrazovanja te uključuje osiguravanje pristupa ranom predškolskom odgoju i obrazovanju (RPOO) i poboljšavanje odgojno-obrazovnih ishoda učenika u osnovnim i srednjim školama te osiguravanje više razine zapošljivosti osoba s kvalifikacijama u strukovnom obrazovanju i osposobljavanju i povećanje udjela odraslih polaznika u obrazovanju odraslih.
Uključuje i povećanje dostupnosti i završnosti visokog obrazovanja, unaprjeđenje odgoja i obrazovanja djece, odnosno učenika s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama, pripadnika nacionalnih manjina i pripadnika hrvatskoga naroda izvan Hrvatske te primjenu digitalnih tehnologija u obrazovnom sustavu.
Nacionalnim planom pobliže se definiraju provedba strateškog cilja i prioritetna područja javnih politika za sektor odgoja i obrazovanja iz Nacionalne razvojne strategije Republike Hrvatske do 2030. (NRS).
Kao prioritetna područja javnih politika koja predstavljaju i okvir za definiranje posebnih ciljeva navodi se pristupačnost ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja; stjecanje i razvoj temeljnih i strukovnih kompetencija; unaprjeđenje visokog obrazovanja te usklađeno i perspektivno tržište rada.
Opis razvojnih potreba i razvojnih potencijala pripremljeni su na razini tematskih područja odgojno-obrazovnog sustava - rani i predškolski, osnovnoškolski odgoj i obrazovanje te srednjoškolsko opće i umjetničko obrazovanje; strukovno obrazovanje i osposobljavanje i obrazovanje odraslih; visoko obrazovanje; odgoj i obrazovanje djece/učenika s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama, pripadnika nacionalnih manjina i pripadnika hrvatskoga naroda izvan Hrvatske te primjena digitalnih tehnologija u obrazovnom sustavu.
U sklopu tih pet tematskih područja definirano je i deset posebnih ciljeva koji pridonose ostvarenju NRS-a, uz pripadajuće provedbene mjere na svim razinama odgoja i obrazovanja te pokazatelje ishoda.
Kao posebne ciljeve navodi omogućavanje pristupačnosti sustavu ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja svakom djetetu; poboljšanje odgojno-obrazovnih ishoda učenika uz unaprijeđenu kvalitetu, učinkovitost, efikasnost i pravednost sustava osnovnoškolskog i općeg srednjoškolskog obrazovanja; osiguravanje više razine zapošljivosti osoba s kvalifikacijama povećanjem kvalitete i relevantnosti strukovnog obrazovanja i osposobljavanja.
Posebni ciljevi su i povećanje udjela odraslog stanovništva u procesima cjeloživotnog učenja poboljšanjem kvalitete i relevantnosti programa za obrazovanje odraslih; povećanje završnosti unapređenjem i osiguravanjem kvalitete, relevantnosti i dostupnosti visokog obrazovanja; osiguravanje pristupa odgoju i obrazovanju učenicima s teškoćama u razvoju i studentima s invaliditetom.
Kao posebne ciljeve Nacionalni plan navodi i povećanje dostupnosti aktivnostima identifikacije, odgojno-obrazovnog rada, praćenja i podrške darovitoj djeci i učenicima uspostavom jedinstvenog i koherentnog sustava; unapređivanja odgoja i obrazovanja djece i učenika pripadnika nacionalnih manjina, kao i pripadnika hrvatskoga naroda izvan Hrvatske te nastavak informatizacije sustava obrazovanja.
Ukupan procijenjeni trošak provedbe Nacionalnog plana razvoja sustava obrazovanja za razdoblje do 2027. godine iznosi 16,014 milijardi kuna.
Iz Ministarstva znanosti i obrazovanja pozivaju zainteresiranu javnost da se aktivno uključi u javno savjetovanje te dostavi svoje primjedbe i prijedloge.
U javnu raspravu Ministarstvo znanosti i obrazovanja uputilo je i prateći nacrt Akcijskog plana za provedbu Nacionalnog plana razvoja sustava obrazovanja za razdoblje do 2027., za razdoblje od 2022. do 2024.