Policija je u objavila da je u frontalnom sudaru dvaju vlakova u Grčkoj u utorak navečer poginulo najmanje 57 ljudi, dok se najmanje 56 ljudi smatra nestalima
Na vidjelo izlaze nedostatci grčke željeznice: Sindikati prije nesreće upozoravali na stanje
Dva dana nakon kobnog sudara dvaju vlakova u Grčkoj u kojemu je poginulo najmanje 57 ljudi, u četvrtak na vidjelo izlaze veliki nedostaci i zastarjelost željezničke mreže, a sindikati su i prije nesreće uputili više upozorenja.
Predstavnici sindikata su prije točno tri tjedna upozorili na teško stanje u željezničkom prometu.
- Kada se nesreća dogodi odgovorni će liti krokodilske suze- upozorili su, kritizirajući "velik nedostatak osoblja".
Ujedno su upozorili na "nedostatak mjera zaštite na radnom mjestu što se tiče sigurnosti rada i prometa vlakova".
Policija je u objavila da je u frontalnom sudaru dvaju vlakova u Grčkoj u utorak navečer poginulo najmanje 57 ljudi, dok se najmanje 56 ljudi smatra nestalima.
- Poginulo je 57 ljudi- rekao je u četvrtak navečer glasnogovornik policije Constantin Dimoglidou i dodao da je "moguće da su neki bili u vlaku a da ih obitelj nije proglasila nestalima".
Stručnjaci i mediji su nakon nesreće kritizirali "nedostatak elektroničkih sustava" i nedostatak osoblja dok je šef stanice, osumnjičen za nesreću, priznao na sudu da je pogriješio.
Mediji, pa tako i javna televizija ERT, isticali su njegov nedostatak iskustva jer je, po njihovim informacijama, imenovan na tu dužnost prije samo 40 dana, a ranije je radio u ministarstvu prosvjete. Prije stupanja na novo radno mjesto završio je tromjesečni tečaj.
Sama vlada je u četvrtak priznala da je željeznički sektor "kronično bolestan".
Vlada je priznala "kašnjenje" u modernizaciji željeznice u Grčkoj, gdje građani radije putuju autobusom, automobilom i brodom.
- Odgovornost moraju preuzeti svi koji su upravljali modernizacijom mreže- rekao je za AFP stručnjak Konstantinos Hasiotis.
Dnevni list Ta Nea piše u srijedu da je Europska komisija prije petnaestak dana prijavila Grčku Europskom sudu pravde (ECJ) zbog neispunjavanja obveza koje proistječu iz direktive o željezničkoj infrastrukturi. Sindikat željezničara je više puta kritizirao zastarjelost sigurnosne infrastrukture.
- Do 2010. provodila se modernizacija signalizacije željezničke mreže, ali su se tijekom financijske krize sigurnosni sustavi počeli urušavati- rekao je Panatiotis Terezakis, savjetnik grčke uprave za željeznicu.