Postoji nada da Dino Miškić neće biti novo ime na popisu nestalih šibenskih pomoraca u zadnjih šezdeset godina. Naime, od 1962. do 2013. godine su 22 šibenska mornara nestala u nemirnim valovima...
More ne prašta: U havarijama nestala 23 šibenska pomorca
Još ne stižu dobre vijesti o potrazi za šibenskim kapetanom Dinom Miškićem koji je nestao 26. rujna nakon potonuća Bourbon Rhodea u Atlantiku.
Ipak, postoji nada da Dino Miškić neće biti novo ime na popisu nestalih šibenskih pomoraca u zadnjih gotovo šezdeset godina.
Naime, od 1962. do 2013. godine su 22 šibenska mornara nestala u nemirnim valovima, od kojih je čak 18 izgubljeno u Mramornome moru nakon sudara s grčkim brodom, piše Šibenik News.
POGLEDAJTE VIDEO:
Pokretanje videa...
Među nesretnim pomorcima su Milivoj Vlahov, mazač na brodu Šabac, nestao 7. siječnja 1962. godine u pomorskoj nesreći kraj svjetionika South Goodwin u La Mancheu, te Rade Grbelja, ložač na brodu Šabac, nestao 7. siječnja 1962. godine u pomorskoj nesreći kraj svjetionika South Goodwin u La Mancheu. Emil Vodopija je nestao 28. prosinca 1995. godine nakon što je pao s broda u more kraj otoka Jabuke, a Slavko Lučev, zapovjednik tankera Asian Progress IV, nestao je u moru 29. ožujka 2013. godine tijekom plovidbe između Malezije i Šri Lanke. Jedna od najvećih havarija u hrvatskoj povijesti je ona broda Kaprije, koji se 18. listopada 1979. godine sudario s grčkim brodom Soul K.
Borivoje Dukić, Slavko Ljubica, Roko Kurtović, Ante Ninić, Dinko Gržanov, Svetin Bačelić, Niko Antolos, Ante Tanfara, Jerko Jurić, Branko Šuperba, Frane Modun, Josip Šarić, Gušte Cvitan, Ante Jelovčić, Marinko Ćuk, Saša Pozderac, Miljenko Lušić i Krunoslav Erceg su imena 18 pomoraca s ovoga broda koji nikad nisu pronađeni.
Teretnjak Kaprije, iako je bio na glasu kao vrlo čvrst i pouzdan brod sagrađen u Njemačkoj, potonuo je u samo nekoliko minuta nakon sudara. Na kobnu plovidbu krenuo je iz Šibenika 19. rujna 1979. godine, a mladom kapetanu Dukiću ovo je bilo prvo zapovjedništvo. U noći 18. listopada nad Mramornim morem se spustila gusta magla, a Kaprije se, prema službenom izvješću, sudario s grčkim teretnjakom i gotovo odmah potonuo.
Grčki kapetan je u istrazi tvrdio da je Kaprije naglo promijenio kurs i stvorio mu se pred pramcem, ali nikad nije razjašnjeno zašto je tek nakon tri sata dojavio turskim vlastima za sudar. Proveo je nekoliko mjeseci u pritvoru, ali nije proglašen krivim, javlja Šibenski portal. Obitelji nestalih pomoraca i dalje se ne mogu pomiriti sa službenom verzijom koja ne daje odgovore na pitanja zašto nikad nije pronađeno nijedno tijelo, zašto grčki brod ima samo neznatna oštećenja na pramcu, zašto odmah nije upućen SOS poziv i zašto nikad nitko nije zaronio na mjestu tragedije.
Ines Škaro je imala samo četiri godine kad je njezin, tad 31-godišnji otac Slavko Ljubica, prvi časnik palube teretnjaka Kaprije, nestao u dubinama.
- Cijeli život živim bez oca, pa eto mogla bih i do kraja, ali da znam što se zaista dogodilo. Zašto ne možemo dobiti tu satisfakciju i tu potvrdu? Mislim da su obitelji to zaslužile. Nitko od tih familija nije nastavio živjeti, ostali su u nekom bezvremenskom prostoru, nikad se nitko nije pomirio s tim. Zašto mi nismo zaslužili da pokopamo naše očeve, muževe, sinove...? - pita se kći nestalog šibenskog pomorca.
Nada još postoji
Bourbon Rhode je u uraganu Lorenzo ostao bez pogona te je došlo do prodora mora. Ubrzo je potonuo. Od 14 članova posade spašena su trojica mornara te su otkrivena četiri tijela pomoraca koji nisu uspjeli preživjeti. Dinu Miškiću i šestorici njegovih kolega izgubio se svaki trag. Prijatelji i obitelj Dina Miškića ne odustaju od nade u pronalazak kapetana Bourbon Rhodea. Još vjeruju da Dino neće biti 23. ime na popisu nestalih