Nitko ne može prognozirati kako će se provoditi nastava nakon 19. travnja, do kad je trenutni rok za školu na daljinu, Stoga Ministarstvo sljedeći tjedan šalje nove upute za rad i ocjenjivanje
Ministarstvo: Razrađujemo scenarije za polaganje matura
Ovaj će tjedan Ministarstvo znanosti i obrazovanja (MZO) svim osnovnim i srednjim školama, ali i učenicima i njihovim roditeljima i skrbnicima u Republici Hrvatskoj uputiti novu Preporuku za organizaciju nastavnog dana, a već početkom travnja prema školama će ići i upute po pitanju vrednovanja i ocjenjivanja učenika tijekom izvođenja nastave na daljinu, navodi se u priopćenju MZO-a.
Kakao se ističe, zbog nemogućnosti lijelnika i stručnjaka da procijene daljnju epidemiološku situaciju, ni MZO ne može donositi odluke o daljnjim koracima u organizaciji nastavne godine. Podsjetimo, datum koji je trenutno na snazi što se tiče nastave na daljinu je 19. travnja, no po svemu sudeći taj rok će se produljiti.
Stoga je, naglašavaju, "cilj nastave na daljinu, osim pružanja kontinuiteta obrazovnog procesa, da bude sigurna luka za nastavnike, učenike i njihove roditelje i skrbnike u kriznim vremenima".
Ova situacija sigurno će se odraziti i na polaganje državne mature. Zbog velike vjerojatnosti da neće biti izvedivo polaganje u razredima, kao dosad, MZO najavljuje kako su trenutno u razradi tri do četiri moguća scenarija.
- U kontaktu smo i s Nacionalnim centrom za vanjsko vrednovanje obrazovanja koje će nam dati podatke o vremenskim okvirima koji su im potrebni za sve prethodno navede logističke izazove kako bismo ustanovili koji su scenariji najbolji - navodi se.
Ravnatelji osnovnih i srednjih škola s kojima smo razgovarali o organizaciji nastave na daljinu, ali i mogućnosti poništavanja ove školske godine, ističu kako to sigurno nije potrebno, niti bi bilo korisno.
- Odluka Ministarstva da se nastava provodi na daljinu u on-line okruženju donesena je na vrijeme i nastava se doista redovito održava na taj način kroz virtualne učionice i alternativne komunikacijske kanale.Učenici su vrlo redoviti u obavljaju obaveza što pokazuje da su izuzetno odgovorni, da razumiju situaciju i da su se dobro prilagodili ovom obliku rada koji je njima i dosta blizak. Ostaje za vidjeti koliko će to sve trajati i kako će se vršiti sumativno vrednovanje i eventualno zaključivanje ocjena. I za to postoji način. Iz svega proizlazi da nema razloga za tako drastičan potez kakav bi bio poništenje nastavne godine. Po povratku u školu, kad god to bilo, nastavnici će sigurno napraviti ponavljanje on-line obrađenog gradiva i dati dodatna pojašnjenja tamo gdje uoče da učenici neki važan koncept ili sadržaj nisu dovoljno dobro savladali, odnosno nisu ili su samo djelomično postigli planirane ishode. Školovanje učenika traje 12 godina, obrazovanje je kontinuirani proces, prekid od nekoliko mjeseci tijekom kojeg je učenik imao on-line nastavu ne bi smo presudno utjecati na ukupno školovanje niti na kvalitetu obrazovanja, postignutog znanja i razvoja vještina i sposobnosti naših učenika. Posve sam uvjerena i da naši maturanti nakon ovako specifične nastavne godine mogu uspješno nastaviti obrazovanje na fakultetima na koji god način završili ovu godinu - komentirala je za 24sata ravnateljica zagrebačke XV. gimnazije Ljiljana Crnković.