Ministar turizma je već u petak rekao da će Hrvatska imati rekordnu turističku sezonu, kao i da je i u posezoni u nekim hotelskim kućama popunjenost 97 posto
Darko Lorencin: Hrvatska je ovih godina sama sebi reklama
Ministar turizma Darko Lorencin i direktorica Glavnog ureda HTZ-a Meri Matešić su na konferenciji za novinare predstavili rezultate turističkog prometa za prvih osam mjeseci ove godine. Lorencin je istaknuo kako su pred Hrvatskom novi izazovi, a vjeruje kako će i 2014. godina biti izazovna godina.
- Možemo reći da je zabilježen porast dolazaka od 5,4 posto i porast svih noćenja za 3,3 posto. Drugim riječima, već sada imamo 10 milijuna dolazaka i 60 milijuna noćenja, a držimo da je i kolovoz imao dobre rezultate - rekao je Lorencin. Dodao je kako je porast noćenja prisutan u svim županijama, osim u Istarskoj, koja je smanjila minus ove godine. Kaže kako su sve druge županije na razini od oko sedam posto u porastu u odnosu na isto razdoblje prošle godine.
- Lijepe brojke bilježi i Grad Zagreb, koji ima 14 posto više dolazaka i 12 posto više noćenja nego prošle godine - dodao je ministar.
Lijepe brojke bilježi i Grad Zagreb, koji ima 14 posto više dolazaka
Darko Lorencin je rekao i kako može potvrditi i činjenicu da je naše glavno emitivno tržište Njemačka, što se tiče kolovoza.
- Posebno nas veseli činjenica da to glavno tržište ima rast od gotovo tri posto. Smatramo da u prvih deset emitivnih tržišta samo talijansko tržište ima pad noćenja od tri posto u odnosu na prošlu godinu - rekao je. Kaže kako je svjestan činjenice da je talijansko tržište zbog krize bilo u padu, ali se nada kako će u narednih nekoliko godina taj postotak ipak rasti.
Britanci su po potrošnji prvi
Među top deset tržišta je i poljsko tržište, koje ima 22 posto porast noćenja, te britansko, koje ima rast od 25 posto. Britanci su po potrošnji na prvom mjestu, a ministar je istaknuo kako će to tržište naći mjesta u budućim strategijama.
- Hrvatska je svih ovih godina sama sebi reklama. Ljudi koji dolaze, prenose dobre dojmove i to uglavnom s Jadrana - rekao je Lorencin.
Hrvatska je svih ovih godina sama sebi reklama. Ljudi koji dolaze i prenose dobre dojmove
Ministar je rekao kako je samo kolovoz imao porast dolazaka od 10 posto, a sve destinacije su u plusu. Dubrovačko-neretvanska i Splitsko-dalmatinska županija bilježe najveći porast zbog događanja i zbog novih kapaciteta. Ministar kaže kako još nemaju financijske podatke za prvih sedam mjeseci ove godine, ali je rekao da je turizam ove godine generirao 17,4 posto više radnih mjesta. Podsjetio je i da su prihodi u periodu siječanj-lipanj bili 9,2 milijarde kuna, što je šest posto više nego u istom razdoblju prošle godine.
Lorencin je naglasio i kako rujan postaje sve više glavnim dijelom sezone što se tiče "čvrstog smještaja", a primijećena je i živost na domaćem tržištu.
Činjenica je da je kriza napravila svoje i da će potrošnja pasti, rekao je ministar.
- Smatram da je bitno zadržati fizičke pokazatelje jer će se poboljšati financijski efekti - zaključio je. Dodaje kako bi mu bilo drago da u sljedeće dvije sezone Hrvatska ima slične rezultate 2008. godini, koja je bila najbolja dosad.