Nikada ga ne bih mijenjao za niti jedan drugi, kaže umirovljenik iz Slunja koji je za zadnju liniju ovog auta prije dvije godine izdvojio 5000 eura
Mile vozi samo Fiću: Ovo mi je sedmi od 1970. Nikad me nije ostavio na cesti, ide i po snijegu
Ljubav nije tu da se propituje, već da izaziva divljenje. Takva je i ona umirovljenika Mile Špelića (82) iz Slunja i njegovog "Fićeka", piše KA portal. Ovaj umirovljenik cijeli život vjeran je upravo ovom tipu automobila. Još od 1970. godine kada je položio vozački ispit, a ovo mu je sedmi po redu. Zanimalo nas je zašto se od svih automobila koji su tada bili na tržištu odlučio upravo za ovaj, a Mile spremno odgovara.
- Zato što sam zaljubljen u njega. Ne bih ga mijenjao niti za jedan drugi auto - kazao nam je. Umirovljenik Mile dok priča o svom crvenom limenom ljubimcu iz 1985. godine, s kojim se u Slunju ističe u gomili drugih, ne skida osmijeh s lica. Riječ je o zadnjoj proizvedenoj liniji.
- Dugo sam tragao za njim, a onda sam ga pronašao u Zagrebu prije dvije godine. Platio sam ga 5.000 eura - rekao je Mile za KA portal. Iako će biti onih koji će se začuditi iznosim koji je umirovljenik izdvojio za gotovo 40 godina star automobil, Mile spremno objašnjava.
- Nikada u životu nisam vozio nijedan drugi auto osim "Fiće". Od kada sam kupio prvi do ovog sam ih promijenio još pet. Prije ovoga sam imao jednog plavog, a sada sam nabavio ovog crvenog. To je zadnja linija, čovjek ga je sredio, kao nov je, oldtimer i ne može biti jeftin - kazao je umirovljenik Mile novinarima KA portala. Na brojčaniku piše da je prešao 4.000 kilometara, vjerojatno se ne radi o stvarno pređenoj kilometraži. Mile navodi kako je bivši vlasnik poništio kilometre nakon generalnog uređivanja motora, što ima smisla. Automobil je iznutra skoro kao iz salona, a ispod stražnjeg poklopca motor kao 'apoteka', ni kapi ulja, ali ni zrna prašine. Nakon što je kupio prvi, od njega se više nije odvajao. Razlog za vjernost je više, a najvažnija mu je pouzdanost ovog automobila.
- Nikada me u ove 54 godine nije ostavio na cesti. A i najpogodniji mi je za vožnju, s obzirom na moju konstituciju - odgovorio je smijući se i očito aludirajući na svoj nizak rast. Jako je dobar po snijegu, nastavio je Mile.
- Ima zadnji pogon, a ja imam veliki brijeg za savladati, a on ne staje po snijegu - objašnjava.
Mile nije sa svojim "Fićekima" išao na neka duga putovanja. Najduže je išao do Zagreba i po Lici, a uglavnom su to bile vožnje po Slunju u kojemu živi čitav život. Njegovi sugrađani znaju ga kao bivšeg djelatnika Porezne uprave. Žao mu je što Fićeke više ne proizvode, ali je zadovoljan s ovim koji ima, jer je dobro sređen. Uvjeren je da će ga dobro služiti. Popularni "Fićo" bio je simbol radničke klase bivše države. Proizvodio se u "Crvenoj zastavi" po licenci talijanskog Fiata 600, prvo kao "Zastava 750", a od 1980. godine i u snažnijoj verziji "Zastava 850". S proizvodnjom se započelo 1955. godine, a posljednji primjerak s proizvodne trake izašao je 1985. godine. Osim u Italiji, po licenci kao u Jugoslaviji, još se proizvodio i u Argentini, Austriji, Španjolskoj te u Kini. U svim verzijama proizvedeno je 2.695.197 vozila. Nadamo se da će umirovljenik Mile još dugo uživati u vožnji sa svojim crvenim Fićekom.