Nakon što su 24sata otkrila kako je delegacija HDZ-a putovala u Finsku na stranački skup, prisjetili smo se i drugih slučajeva kada su političari koristili službeni avion u prvatne svrhe
Vladin avion koriste kao taxi: U njemu se letjelo i po frak u Beč
"Da ima grob, došla bih mu, zapalila svijeću. I rekla bih mu: Sine, čekaj me. Živa ne mogu k tebi na nebo."
Pročitaj priče nestalih u Domovinskom ratu.
Ministar Lovro Kuščević, koji je s kolegama i premijerom Plenkovićem na kongres pučkih stranaka putovao u Finsku Vladinim zrakoplovom tvrdi da je riječ o štednji. Tu 'štednju' su inače građani platili 170.000 kuna iako bi redovna linija HDZ koštala 42.000 kuna.
'Imali smo niz sastanaka'
- U Finskoj sam bio kao i predsjednik Vlade i cijela delegacija jer smo imali niz bilateralnih sastanaka s kolegama i kolegicama ministrima i europskim zastupnicima, a upravo radi načela ekonomičnosti mi smo išli s tim avionom. Nije bilo logično da idemo u Finsku vladinim avionom odraditi vladine poslove pa se vratiti u Zagreb i redovnom linijom idemo odraditi stranačke poslove – pojašnjava Kuščević.
Ministrica demografije Nada Murganić kaže da ona nije bila u vladinom zrakoplovu.
- Ja sam bila u Helsinkiju zato što je 8. i 9. studenog bio sastanak na poziv Finaca, ministra rada i ministrice zdravstva i socijalne politike. Bila je delegacija iz ministarstva iz Rumunjske. Teme su bile pripreme za predsjedanje EU i vezane za rad i socijalnu politiku i u toj delegaciji je bio i ministar Marko Pavić i delegacija iz mirovinskog. Išla sam ekonomskom klasom, a boravak 8. i 9. je platio domaćin. Kako sam imala kartu, išla sam dan ranije na Kongres EPP-a i taj dan trošak boravka je snosio HDZ. Vratila sam se avionom ekonomskom klasom, imala sam kartu puno ranije nego što je bio ovaj kongres, samo sam promijenila datum – rekla je.
Plenkovićevi ministri, može se reći, samo su nastavili tradicionalno korištenje Vladina zrakoplova u nevladine svrhe. Njihov nekadašnji predsjednik stranke i premijer Ivo Sanader 2006. našao se u 'zračnoj aferi' jer nije bilo razjašnjen da li je u Veroni boravio privatno, ili pak na službeni račun. Sporno je bilo jesu li Sanaderov boravak u tom talijanskom gradu financirali menadžeri “Plive” i to kako bi dobili podršku Vlade u prelasku “Plive” u vlasništvo američkog “Barra”. Nikada to pitanje nije rasvijetljeno.
A 2004. godine bivši je premijer državni avion Challenger 612 navodno podigao kako bi, između ostalog, kćer Petru prebacio do Londona u ljetnu školu glume. Tada je navodno s ostatkom obitelji krenuo na službeni put na Maltu, ali do Malte je preletio pola Europe. Iskrcavši Petru u Londonu, ondje je obitelj častio ručkom pa se na Maltu uputio preko Venecije. Prema pisanju Jutarnjeg lista, ta je radost građane stajala oko 90.000 kuna, no Žužul tvrdi da je sve troškove sam podmirio. Vladin avion polijetao je i zbog jednog fraka koji se za Sanadera šivao u Beču. Da bi mu savršeno pristajao, onamo je letio barem tri puta. Svaka krojačka proba stajala je oko 45.000 kuna. Bivši je premijer, čini se, htio zabljesnuti samo jednu večer, pa je frak odjenuo samo za znameniti bečki Opernball, 19. veljače 2004. Platio ga je 21.000 kuna, no porezni obveznici morali su za to izdvojiti ukupno oko 135.000 kuna, koliko su stajali preleti Challengera 612 do bečkog krojača.
Za vrijeme Kukuriku koalicije barem se dva puta Vladin zrakoplov koristio u 'privatne' svrhe.
Tako je 2013. tadašnji premijer Zoran Milanović po povratku iz BiH, umjesto u Zagreb, službenim Vladinim zrakoplovom sletio na riječki aerodrom u Omišlju na Krku. Novi list je tvrdio da se radilo o privatnom posjetu, a njihovom je fotoreporteru premijerovo osiguranje zabranilo snimanje. Na pisti su predsjednika Vlade čekala četiri službena automobila. Iz Banskih dvora su tada izvijestili da je Milanović kratko bio u Primorsko-goranskoj županiji, a u Zagreb se vratio automobilom.
Kasije su dodali da je ruta avionom preko Krka odobrena zbog istovjetnosti troškova koliko bi koštao prijevoz premijera kao štićene osobe cestom. Taman kad se afera zaboravila u sličnu je upala tadašnja potpredsjednica Vlade Vesna Pusić. Ona je pak 2014. naručila vladin zrakoplov zbog "neodgodive obaveze." Jedina obveza koju je ministrica imala sljedeći dan u Zagrebu bila je stranačka konferencija za novinare na kojoj su ministri HNS-a predstavljali svoje uspjehe. Tako je po povratku u Zagreb rezimirala godinu koja je već bila na izmaku, dala svoj pogled što moraju raditi u sljedećoj godini i nanizala rezultate HNS-ovih ministara u Milanovićevoj vladi.