ZAKRPA NA ZAKRPU Čitatelj 24sata letio je iz Berlina za Zagreb u istome modelu aviona koji je u utorak pao u Francuskoj. Brtvu na spoju krila i trupa su "osigurali"
Krilo aviona Germanwingsa su "učvrstili" ljepljivom trakom...
Airbus Germanwingsa čekao je 27. siječnja ove godine ukrcaj putnika na pisti u Zračnoj luci u Tegelu, koja se nalazi osam kilometara od Berlina. Stube za ukrcaj bile su spremne.
Zastao na stubama
Putnici su se počeli ukrcavati, no tijekom penjanja po njima čitatelj 24sata u čudu je zastao. Nije mogao vjerovati što je vidio iznad lijevoga krila.
- Vraćao sam se s poslovnog puta iz Njemačke u Hrvatsku. Letio sam iz Düsseldorfa zrakoplovom Germanwingsa. Presjedao sam u Berlinu, odakle sam letio za Zagreb. Na terminal aerodroma stigao sam na vrijeme. Oko 11 sati ukrcali smo se u autobuse koji su nas odvezli na pistu. Kad su nas ostavili na pisti, nastala je gužva kod ukrcavanja jer su neki putnici izgubili torbe i još neke stvari. Nakon nekoliko minuta počelo je ukrcavanje. Penjao sam se po stepenicama, a onda sam zastao. Malo iznad lijevoga krila vidio sam oštećenje. Bilo je prekriveno ljepljivom trakom. Kad sam vidio ljepljivu traku, nije mi baš bilo svejedno ući u zrakoplov. No na kraju sam ipak ušao - ispričao nam je čitatelj koji je bio šokiran prizorom.
Nisu obraćali pozornost
Ostali putnici koji su se ukrcavali nisu primijetli ljepljivu traku iznad lijevoga krila.
- Osim mene nitko nije vidio oštećenje. Čak niti osoblje u zrakoplovu nije odavalo dojam da znaju za ljepljivu traku. Jedino su ljudi koji su bili na pisti i pripremali zrakoplov za let možda vidjeli oštećenje, no oni nisu pričali o tome - kazao nam je čitatelj. Kad je ušao u zrakoplov, pilot ih je sve pozdravio i zaželio im ugodan let za Zagreb, koji je trajao sat i pol. Let za Zagreb je prošao bez ikakvih problema. Iz Germanwingsa su samo šturo priopćili kako su njihovi zrakoplovi redovito održavani u skladu sa strogim propisima.
Ljepljiva vrpca izdržala let
Josip Milošević, sudski vještak za zrakoplovne nesreće, kaže da je vjerojatno kod pregleda aviona mehaničar subjektivno odlučio da će vrpca izdržati let.
- Inače je u civilnom zrakoplovstvu uobičajeno da se manja oštećenja na strukturi zrakoplova (vanjskoj oplati) privremeno saniraju posebnom ljepljivom trakom koja je certificirana u zrakoplovstvu upravo za tu namjenu. Ona ima vrlo visoku postojanost na razne vanjske utjecaje koje trpi oplata tijekom leta. Takva oštećenja na oplati saniraju se kasnije kad se zrakoplov prizemlji radi obavljanja redovitih radova u hangaru. U slučaju s ove fotografije bit će potrebno izmijeniti brtvu na spoju krilo-trup - kazao je Milošević.
Njima je to rutinski zahvat
Inače crne kutije Airbusa kompanije Germanwings koji se srušio sa 150 ljudi u utorak u francuskim Alpama otkrile što se zbilo u avionu. Francuski istražitelji otkrili su da je kopilot Andreas Günter Lubitz (28) namjerno srušio avion. Zaključao se u kabinu i nije htio pustiti kolegu Patricka S., koji je udarao po vratima pokušavajući ih razvaliti.
Nekoliko puta je i zaplakao moleći kolegu da mu otvori vrata. U stravičnoj nesreći poginulo je 16 učenika gimnazije u njemačkom Halternu koji su put u Španjolsku izvukli na lutriji.