Obavijesti

News

Komentari 50

'Krajem godine mogu krenuti radovi na Pelješkom mostu'

'Krajem godine mogu krenuti radovi na  Pelješkom mostu'
1

Vlada će u lipnju donijeti odluku o gradnji prve faze mosta, do kraja godine imat ćemo izvođača, a nakon toga, krajem godine ili početkom iduće, kreću radovi, najavio je Butković

Kada počinje gradnja Pelješkog mosta? Što će biti s Istarskim ipsilonom? Tko će vratiti pet milijardi eura duga za autoceste? Trebaju li nam vinjete? U emisiji Otvoreno analizirali su: Oleg Butković, ministar pomorstva, prometa i infrastrukture, Mijat Stanić, predsjednik Nezavisnog cestarskog sindikata, Branko Grčić, saborski zastupnik SDP-a, Mihaela Grubišić s Ekonomskog instituta u Zagrebu i Radimir Čačić, predsjednik Narodne stranke-reformista

Pelješki most je projekt svih projekata, rekao je Oleg Butković.

- Vlada će u lipnju donijeti odluku o gradnji prve faze mosta, do kraja godine imat ćemo izvođača, a nakon toga, krajem godine ili početkom iduće, kreću radovi - najavio je. Ukupna cijena cijelog projekta je 380 milijuna eura. Rekao je kako treba odlučiti o omjeru financiranja od strane Europske komisije, a to će u postotcima vjerojatno biti omjer 70-30 ili 60-40.

- Hrvatska je u projektiranju ispoštovala sve dogovore s Bosnom i Hercegovinom, da visina mosta i raspon između lukova bude takvih dimenzija da se može osigurati prolaz. Nama je interes prvo spojiti hrvatski teritorij, a drugi da Bosna i Hercegovina ostvari svoja prava - dodao je Butković.

Branko Grčić rekao je kako je prijašnja Vlada odradila dvije od tri ključne faze priprema.

- Prva je bila izboriti se kod Europske komisije da Pelješki most uđe uopće u partnerski sporazum i taj operativni program, i to je bilo najvažnije. Druga faza je bila priprema, odnosno prilagodba projektne dokumentacije, studija izvodljivosti, studija utjecaj na okoliš...i sve ono što je trebalo napraviti da bi se došlo u ovu treću fazu, kada treba izraditi aplikaciju i poslati je u Europsku komisiju koja bi trebala odobriti sufinanciranje - rekao je.

Radimir Čačić rekao je kako s europskim novcem treba graditi most, ali bez njega ne.

- Sanader, koji je imao sluha za takve stvari, jedan od naših jačih i uspješnijih demagoga, je cijelu priču razvio, krenuo, stao, krenuo, stao. Međutim, dobro je da se nije napravilo, ali je dobro da se puno toga i za vrijeme Sanadera i kasnije za vrijeme ove Vlade, pripremilo - kazao je.

Europska unija nam određeno vrijeme neće financirati autoceste, rekao je Butković. Dotaknuo se izgradnje Jadransko-jonskog koridora, za kojeg smatra da mora biti strateški interes Hrvatske i Europske unije.

Mihaela Grubišić Šeba prokomentirala je pet i pol milijardi duga za autoceste i rekla kako je ključno izdržati sljedeće tri do četiri godine, a onda će se polako moći financirati s prihodima. Mijat Stanić se nadovezao i rekao kako se novac posljednjih godina novac razbacivao, a kao primjer naveo je izgradnju mnogobrojnih kružnih tokova. Rekao je kako je potrebno restrukturiranje kompletnog sektora, od županijskih do autocesta. Čačić smatra kako je rješenje u prebacivanju dijela duga države na dug privatnog sektora.

Taj privatni sektor, najbolje je da se zove mirovinski fondovi - rekao je.

Gosti su se uglavnom usuglasili oko uvođenja vinjeta za autoceste. 

Ako računica pokaže da-da, ako ne-ne - rekao je Čačić.

Grubišić Šeba rekla je da sve ovisi o financijskoj i ekonomskoj računici. Smatra da je potrebno sagledati i navike i alternativne cestovne pravce. Grčić je rekao da je teško procijeniti konačni efekt uvođenja vinjeta, bez detaljne analize njihovih cijena. Smatra da je to manje pravedan sustav.

- Recimo da za 10 dana vinjeta bude 10 ili 15 eura, to govori da ćemo imati još manje održiv sustav, da će ljeti najveći gubitak biti na našim turistima koji sada plaćaju bitno više iznose - rekao je Grčić. Dodao je kako netko za taj iznos može svaki dan voziti kroz određeno razdoblje, a netko drugi samo jedan ili dva puta.

Butković je prokomentirao kilometarske kolone i čekanja pred tunelom, prouzrokovane radovima na cesti. Rekao je kako treba vidjeti koji je razlog čekanja, aako je razlog da se popravljaju šahtovi, što se više neće dogoditi, to vas uvjeravam, onda ne bi trebali platiti cestarinu i dodao kako bi ljudi koji su za uskrsne blagdane čekali mogu tražit povrat novca.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 50
Admiral NATO-a i dramatična poruka: 'Pripremite se za rat'
PORUKA IZ BRUXELLESA

Admiral NATO-a i dramatična poruka: 'Pripremite se za rat'

Visoki NATO-ov admiral pozvao je u ponedjeljak poslovne ljude da pripreme "ratni scenarij" i prilagode svoju proizvodnju i distribuciju kako bi bili što manje izloženi ucjenama Rusije i Kine
Omamio ga i utopio u Kupi da se domogne BMW-a, Karlovčani u šoku: 'Dobro znamo ubojicu'
DETALJI UŽASA

Omamio ga i utopio u Kupi da se domogne BMW-a, Karlovčani u šoku: 'Dobro znamo ubojicu'

Amara Softića (34) iz BiH ubojica Jura U. (23) napao je zbog BMW-a. U međuvremenu su ga priveli zbog krađe i napada na ženu na koju je s krivotvorenim papirima prepisao auto
Kako je došlo do afere Beroš? Daju milijune eura, a nitko ne provjerava prave cijene uređaja
NEVJEROJATNI DETALJI

Kako je došlo do afere Beroš? Daju milijune eura, a nitko ne provjerava prave cijene uređaja

Godišnje odlazi više od 50 milijuna eura za kupnju bolničkih uređaja mimo planiranirane nabave. Ministar sam odlučuje što će odobriti bez kontrole. Sporna tri mikroskopa nisu jedini koji su kupljeni na spornim natječajima