Ideja roditelja o kontroliranom korištenju digitalne tehnologije u dječjim vrtićima bila nam je genijalna - tvrde to odgojiteljice Helena Gašpar i Dijana Jakasović
Klinci iz našeg vrtića uče bake kako korisititi tablet računala
Ideja roditelja o kontroliranom korištenju digitalne tehnologije u vrtićima bila nam je genijalna. Tvrde to odgojiteljice Helena Gašpar i Dijana Jakasović iz dječjeg vrtića u zagrebačkom naselju Špansko, u kojem djecu uče kako koristiti internet i suvremene tehnologije.
Tete su ponosne na svoje klince jer, kako kažu, imaju četverogodišnjake koji uče svoje bake kako upaliti tablet i koristiti aplikacije. Sve je počelo kad je Dražen Klečina, otac dvoje mališana koji idu u taj vrtić, kreirao aplikaciju “Gabriel’s Seeds”. Softver je to za djecu u dobi od tri do deset godina putem kojeg djeca uče matematičko-logičke vještine, hrvatski i strane jezike te stječu sve ostale vještine primjerene toj dobi.
- Na ideju sam došao s ciljem da sinu Maksimilijanu, koji je autist, napravim aplikaciju koja će ga motivirati na učenje. Softver omogućuje korisnicima korištenje paketa gotovih aplikacija, kreiranje aplikacija bez ikakvog znanja programiranja, dijeljenje i rad na šest jezika, uključujući hrvatski - kaže nam Dražen.
Aplikaciju su prošle godine testirali kroz pilot projekt u vrtiću Špansko pod vodstvom Helene Gašpar i Dijane Jakasović. I pokazala se kao pun pogodak. Testirali su je u grupi četverogodišnjaka i predškolskoj grupi šestogodišnjaka.
Psihologinja je pratila djecu koja su koristila aplikaciju i kod njih vidjela golemi napredak u razvoju. Stoga su sad aplikaciju uveli i u mlađu grupu, odnosno trogodišnjaka, kao dio redovitog programa. Odgojiteljice budnim okom kontroliraju djecu dok se igraju na laptopu te prate njihovo ponašanje, učenje i napredak. Tete određuju kad, kako i što se koristi na računalu, pa tako igra na aplikaciji traje svega dvadesetak minuta dnevno. Zajedno s djecom odredile su i pravila korištenja laptopa i igre, kojih se djeca bez pogovora i svađe pridržavaju.
- Prvotno je postojala mala skepsa da su djeca ionako previše pred ekranima, no istraživanja pokazuju da korištenje tehnologije pozitivno djeluje na djecu iznad dvije godine. Digitalna kompetencija je uvjet bez kojeg se danas ne može. Naravno, mi smo igru na laptopu ograničili na kratko vrijeme, a igra se tko želi. Aplikacija koja se satoji od predmatematičkih i predčitalačkih vježbi pokazala se kao odlična za savladavanje jezika i pismenosti, u rješavanju problema te socijalnih vještina kod djece - kažu nam odgojiteljice Helena i Dijana.
Djeca kroz ovu edukativnu aplikaciju uče slova, brojeve, pa čak i emocije. Računalo se pokazalo kao izvrstan posrednik u socijalnim interakcijama kod djece. Kroz igru si međusobno pomažu, surađuju, komuniciraju jedni s drugima i dogovaraju se.
“Gabriel’s Seeds” novi je koncept edukacije i motivacije koji polazi od prilagodbe djetetu i njegovim stilovima učenja. Digitalni edukativni materijali mogu se konstantno nadograđivati i prilagođavati naprednoj te djeci s posebnim potrebama. Nakon nekoliko točnih odgovora dijete dobiva nagradu poput prikazivanja edukativnog i zabavnog videoklipića. Igrajući s njima igru povezivanja brojeva i slika, mališani su pokazali izuzetno znanje za tu dob.
Bez problema spoje broj tri s tri lavića na slici. Vrlo ponosno su pokazali kako znaju brojiti predmete na slici. Kad je teta Dijana smatrala da je dosta igre na računalu i krenula ga ugasiti, nije bilo galame, tvrdoglavosti i svađe. Mališani su se složili te uzeli bojice, knjigice i igračke u ruke.
Lajkaj stranicu Bolje obrazovanje, bolja Hrvatska na Facebooku.