I sve je to kriv onaj prvi koji je bio neodlučan proći ili ne proći na žuto pa je na koncu naglo stisnuo kučnicu. Po pravilu on tu nije kriv, ali takvi su najopasniji na cestama. Neodlučni vozači.
Mi
MightyRavendark
10.11.2023.
nema gorih od onih koji sumanuto koče na žuto. Pogotovo kad je kaos u prometu ko danas i kad je kiša
tutek!
11.11.2023.
Taj koji naglo staje na žuto može biti (samo djelomično) kriv za nalet prvog vozila iza. Ali ako je žuto, onda je tome iza debelo žuto ili čak crveno kad dolazi
do semafora, dakle morao je stati. Da ne spominjem one još dalje koji su sudjelovali u sudaru. Najčešće je taj iza imao namjeru projuriti na crveno pa se previše približio tome ispred. U 99% slučajeva kriv je premali razmak, dakle ne taj prvi nego oni iza njega.
Prikaži još ↓
ZlatkoHH
11.11.2023.
tutek!, ne govorim da si u krivu, ali nema ti goreg kada ispred sebe imaš neodlučnog vozača. Koliko se samo puta desilo da najprije da gas i onda naglo koči a 9
9% vozača u to vrijeme ide istom trasom sa posla. Dakle zna semafore napamet kako se koji pali i gasi, koliko dugo traje žuto, i kada se pali crveeno. Pravila su jedno, a sigurnost drugo. Koliko ti se je puta desilo da održavaš propisan razmak od vozila ispred sebi i što ti se onda dešava. Ubacuju ti se stalno u tvoju traku i onda moraš kočit. Zato treba imat takav razmak da si dovoljnu udaljen od ovoga ispred sebe, a opet da ti se ne ubacuju ovi sa strane i to bež žmigavca. Zato tvrdim da su daleko opasniji neodlučni vozači od onih koji voze malo brže ili koji pređu tu i tamo na zuto dok se pali crveno. Eto ja imam do posla 18 semafora. Točno znam kada se koje svjetlo pali i gasi i koliko traje.
Prikaži još ↓
st
strijelackrk68
11.11.2023.
zlatko@ ako on da gas i ipak prođe nekako na žuto a ako si ti iza njega znači da kočiš i da staješ jer ti crveno i nema se šta pričati, šta imaš i ti stiskati g
as i prolazit na crveno i raditi prekršaj.
Prikaži još ↓
ha
hahadzovac
11.11.2023.
Dečki bolje kazna za prelazak "crveno" nego razbijena 2(6) automobila
st
strijelackrk68
11.11.2023.
hahadzocac@ a znaš da ako juriš na crveno da su možda djeca na zebri, imaš loše razmišljanje
tutek!
11.11.2023.
Mighty, ako se na 10m od tebe upali žuto pri 50 na sat nećeš stići ni reagirati, jer za to odmornom i iskusnom vozaču treba oko jedna sekunda nego ćeš već biti
u križanju. Jer jedna sekunda pri 50km/h je oko 14m. I još minimalno 10-12m koliko treba da staneš sa jako dobrim gumama po mokrom. Recimo ukupno oko 25m . Dakle nećeš stati jer je nemoguće. No ako si ti iza toga kome se upalilo žuto a uspio je stati, znači bio je bar 25m od semafora onda bi tebi trebalo biti bar 18-20m više od njega, ako si vozio na minimalnom razmaku od jedne sekunde, znači tebi se žuto upalilo na 43-45m od semafora. Dakle NEMA opravdanja za nalet na nekog tko naglo zakoči na žuto. Ako si jedan od onih koji broji sekunde crvenog koliko još "smije" uletjeti u križanje prije nego se upali zeleno za drugi smjer onda si izuzetno opasan i neodgovoran vozač i trebao bi što prije vratiti vozačku i kupiti pokaz. Za tvoje dobro i prvenstveno onih oko tebe.
Prikaži još ↓
Mi
MightyRavendark
11.11.2023.
ok, ako si na 10 metara. a ako si na 20 metara, onda se stigne reagirati. Ne smije se naglo kočiti zbog žutog svjetla. Zato i postoji žuto, zato ono i traje 5-6
sekundi i zato postoji još i kod crvenog svjetla delay od nekoliko sekundi dok se onima iz suprotnog smjera upali zelenog, kako nebi bilo potrebe za naglim kočenjem. Kad bi svi naglo kočili čim ugledaju žuto svjetlo svaki dan bi bilo na stotine sudara. Nema potrebe za naglim kočenjem i opasno je
Prikaži još ↓
Mi
MightyRavendark
11.11.2023.
članak 52 zakona o sigurnosti prometa na cestama zabranjuje naglo kočenje osim u slučaju neposredne opasnosti. Žuto svjetlo nije neposredna opasnost. Citiram: "
vozač ne smije mijenjati način upravljanja vozilom naglim smanjenjem brzine kretanja vozila, osim u slučaju neposredne opasnosti. Vozač koji namjerava znatnije smanjiti brzinu kretanja vozila ili ga zaustaviti, dužan je to učiniti, osim u slučaju neposredne opasnosti, na način kojim neće ugroziti ili u većoj mjeri ometati druge vozače koji se kreću iza njega, a i te vozače o svojoj namjeri, uz obvezu iz članka 44. ovoga Zakona, upozoriti i uključivanjem stop svjetla, svih pokazivača smjera ili davanjem odgovarajućeg znaka rukom."
Prikaži još ↓
tutek!
11.11.2023.
Nemaš ti pojma. Žuto svjetlo – upaljeno samostalno, znači da vozilo ne smije ući u raskrižje, ako se u trenutku kad se žuto pojavi, nalazi na
takvoj udaljenosti da se može na siguran način zaustaviti. Dakle, prioritet je zaustavljanje, odnosno sigurno zaustavljanje.A sigurno zaustavljanje nije niti prolazak kroz križanje ako si 50m od semafora u trenutku žutog svjetla. Naravno da nećeš zbog žutog zakočiti punom snagom uz škripu guma kao da ti život ovisi o tome ali odlučno kočenje prije semafora nije nešto zabranjeno nego je čak potpuno u skladu sa zakonom. Žuto svjetlo ne traje 5-6 sekundi kako ti izmišljaš nego uglavnom 2 sekunde, tek na većim križanjima gdje su dozvoljene i veće brzine može biti oko 3 sekunde. Ima neodlucnih koji, recimo kad izlaze na glavnu krenu pa se predomisle, istina je, no na semaforima je u bar 95% slučajeva potpuno druga situacija: vozač kad je na sigurnoj udaljenosti od semafora nabije gas i priljepi se vozilu ispred da se još on provuče, i tu nastaju opasne situacije ako ovaj prvi, očito sporiji, odluči stati. No to znači da je ovaj drugi napravio bar 3 prekrsaja istovremeno: nije poštivao svjetlo na semaforu jer ne zeli stati iako to može napraviti sigurno, nije držao propisani sigurnosni razmak i očito nije poštivao ograničenje brzine. A ti pravdaš takvog, jer očito voziš poput njega. Kupi si kvalitetne cipele i pokaz, napravit ćeš dobro djelo a volan prepusti sposobnijima.
Prikaži još ↓
Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu 24sata te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona .