Da bi pokrila obveze, tvrtki Remont je dovoljno da na godinu obnovi 30 km pruge i uprihodi 100 mil. kuna. Kraj obnove pruga i dugovi nagomilali su se dolaskom krize
Jedina tvrtka u Hrvatskoj za remont pruga odlazi u stečaj
Jedina tvrtka u Hrvatskoj koja je specijalizirana za remont i održavanje pruga je u predstečajnom postupku, piše Index.
Ivan Forgač iz Sindikata hrvatskih željezničara upozorio je kako je od 2700 km pruga u Hrvatskoj, više od polovice u zaostatku s remontom. Razlog za pokretanje stečaja je prezaduženost tvrtke, no ipak nije u blokadi. I dalje se isplaćuju plaće i druge obveze. Forgač ističe kako se tvrtka Remont i održavanje pruga d. o. o. prezadužila nakon 2008. kada je zbog krize zaustavljena obnova kolosjeka. Da bi pokrila obveze, Remontu je dovoljno da na godinu obnovi 30 km pruge i uprihodi 100 milijuna kuna.
Tvrtka prema dobavljačima duguje 10,8 mil. kuna, no istovremeno potražuje oko 13 mil. kuna. Interni dug prema HŽ-ovim društvima je oko 37,7 mil. kuna, a Forgač smatra kako je jedini motiv za pokretanje stečaja što su HŽ Cargo, HŽ Vuča vlakova i HŽ Putnički prijevoz jamci kredita do 75 mil. kuna kojim bi vratili dugove Remonta prema dobavljačima.
- Tjeranjem Remonta u stečaj i u likvidaciju RH ostaje bez jedinog poduzeća specijaliziranog za gradnju, održavanje i remont pruga, a pruge vape za obnovom i modernizacijom. Također, HŽ-ovim tvrtkama ostaju dugovi po kreditu, te iste HŽ-ove tvrtke ostaju bez potraživanja od 37,7 mil. kuna, Porezna uprava ostaje bez 3,9 mil. kuna, a 400 radnika ostaje bez posla. Tko od stečaja ima koristi? Jedino austrijska tvrtka Swietelsky, koja umjesto Remonta već radi na hrvatskim prugama kao nositelj posla - rekao je Forgač.