U Hrvatskoj su dosad osigurali samo kolodvor u Podsusedu svojim sustavom, ali uskoro će opremiti 200 najkritičnih prijelaza. Kinezi ih žele na trećini svojih tračnica
Iz Odre pokorili svijet: Senzore izvoze od Brazila do J. Afrike
Nekoliko tisuća hrvatskih nogometnih navijača lani nije imalo pojma da na stanici metroa Vila Matilda u Sao Paulu prelaze doslovce preko hrvatske pameti - željezničkoga sigurnosnog sustava koji je izradila hrvatska tvrtka Altpro.
Iskrcavajući se iz vlaka kraj nogometnog stadiona, na kojem je Hrvatska s Brazilom otvorila svjetsko prvenstvo, mogli su biti mirni da je Vila Matilda potpuno sigurna jer hrvatski senzori već godinama prate radi li na željeznici sve kao po špagi i pritom javlja kada nailazi vlak. Osim za Matildu, Altpro je dobio narudžbe i za metro u Parizu, gdje već neko vrijeme isprobavaju svoj sustav, a njihovi su senzori odavno i u metrou u Istanbulu. Mala hrvatska tvrtka iz Odre kraj Zagreba, već godinama u svijetu željeznice tuče jaku konkurenciju svjetskih igrača i redovito dobiva natječaje na koje se javljaju i Siemens, Bombardier ili Toshiba.
Njihovi sustavi su u 44 zemlje svijeta
Njihovi proizvodi imaju njemačke certifikate za sigurnost koje nemaju i najveći u tom poslu. Dovoljan razlog da dobiju posao stoljeća.
- S kineskim partnerom ugovorili smo posao da 2020. trećinu svih kineskih željeznica opremimo sa svojim sustavima. Tolik posao, a jedna smo od najmanjih tvrtki u svijetu koja se njime bavi! Naša tajna je znanje i kvaliteta proizvoda, ali i malo sreće i osjećaja za posao - govori Zvonimir Viduka (55), direktor Altproa.
A njihovi sustavi za sigurnost željeznica ugrađeni su na svim kontinentima svijeta i na željeznicama u Indiji, Tajvanu, Indoneziji, Japanu, Južnoj Americi, Južnoafričkoj Republici. Ima ih i bliže u Francuskoj, Portugalu... sve zajedno, u 44 su zemlje diljem svijeta. I bez obzira na to, dosad su u Hrvatskoj samo kolodvor u Podsusedu opremili svojim sustavom.
- Teško smo se probijali kod kuće, ali se stvari ipak pomiču pa smo potpisali ugovor za opremanje 200 kritičnih cestovno željeznički prijelaza od njih 700 - kaže naš sugovornik.
A tvrtka koja je razvila 900 vlastitih proizvoda iz svijeta željeznica, uskoro će, uz dva postojeća pogona, izgraditi i treći centar u Ogulinu. Riječ je o investiciji od šest milijuna eura i o centru u kojem će se zaposliti 120 ljudi. Tu će proizvoditi sustave za istočnoazijska tržišta, a namjeravaju se širiti i više od toga.