Talijanski premijer u ostavci Mario Draghi do kraja kolovoza mora odlučiti hoće li se zrakoplovna kompanija privatizirati, treba li se privatizacija odgoditi, odnosno smije li se prodaja nastaviti u ovom trenutku
Italija mora odlučiti o prodaji državne aviokompanije: 'Jedna od opcija je da se ne učini ništa'
Talijanska vlada pred ključnom je odlukom u vezi planirane prodaje državnog avioprijevoznika ITA, budući da rok za podnošenje ponuda potencijalnih kupaca istječe u ponedjeljak u ponoć, prenose mediji.
Talijanski premijer u ostavci Mario Draghi do kraja kolovoza mora odlučiti hoće li se zrakoplovna kompanija privatizirati, treba li se privatizacija odgoditi, odnosno smije li se prodaja nastaviti u ovom trenutku, piše u nedjelju talijanski list "Corriere della Sera".
Njemačka aviokompanija Lufthansa i brodarska kompanija MSC žele preuzeti većinski udio u ITA-i. Lufthansa i MSC su pokrenuli ponudu za kupnju više od 80 posto udjela u kompaniji nasljednici Alitalije ITA-i. Trenutno jedini vlasnik ITA-e je talijanska država.
Uz ponudu Lufthanse/MSC-a, još jednu ponudu priprema i američki fond privatnog kapitala Certares s aviokompanijama Air France-KLMi Delta Air Lines.
Vrijednost ITA-e se procjenjuje na oko 850 milijuna eura, navodi se u novinskom izvješću.
Prve dvije kompanije htjele bi imati 80-postotno vlasništvo u zrakoplovnoj kompaniji, a to znači da bi 20 posto ostalo u posjedu talijanskog ministarstva financija.
Prema izvorima iz vlade to se smatra poželjnim rješenjem, prenosi Corriere della Sera.
Ministarstvo, naime, traži od ponuđača više novaca i da kupe veći udio u vlasništvu, ali vjerojatno se to neće svidjeti svim ponuđačima.
Prema napisu, Certares želi preuzeti tek 55 do 60-postotni udio koji bi naravno i koštao manje.
Vlada također smatra da izravni ulazak američkog zračnog prijevoznika Delta Air Lines nije održiv, jer Delta nije imala pristup knjigama ITA-a koje su unaprijed bile dostupne ponuđačima.
Jedino rješenje bio bi novi natječaj koji bi zahtijevao i odgodu privatizacije, navodi se u izvješću.
Jedna od Draghijevih opcija uključivala bi da se ne učini ništa, komentirao je list.
Vladini izvori smatraju situaciju problematičnom jer će ITA vjerojatno od vlade krajem 2023. godine morati tražiti veći iznos sredstava, a time bi se prekršio sporazum s Europskom komisijom.
Draghi je odbacio strahove da bi odgoda dozvole prodaje mogla ugroziti dogovor, s obzirom na političku neizvjesnost Italije dok se zemlja priprema za održavanje prijevremenih izbora 25. rujna.
"Moramo do kraja ispuniti svoju dužnost", kazao je Draghi, dodavši da odluku ne želi prepustiti sljedećoj vladi.