Mi prelazimo s Istoka na Zapad, sovjetske tehnologije prošlog stoljeća na zapadnu tehnologiju. Drugi korak, prelazak s druge generacije bojnih aviona na četvrtu, objašnjavaju piloti
Iskusni piloti o nabavi aviona: 'F-16 je vrhunski borbeni stroj'
O kupnji 12 izraelskih borbenih zrakoplova F-16 voditelj Igor Alborghetti razgovarao je sa zapovjednikom 91. zrakoplovne baze HRZ-a, pukovnikom Željkom Ninićem i zapovjednikom Eskadrile borbenih aviona, pukovnikom Christianom Jagodićem.
POGLEDAJTE VIDEO:
Istina i mit o kupnji F-16: "Odluka o nabavi višenamjenskih borbenih aviona najbolje je što se dogodilo HRZ-u od Domovinskog rata" Gosti u studiju: zapovjednik 91. zrakoplovne baze HRZ, pukovnik Željko Ninić i zapovjednik Eskadrile borbenih aviona, pukovnik Christian Jagodić Voditelj: Igor Alborghetti
Objavljuje 24sata u 3. travnja 2018
- Mi prelazimo s istoka na Zapad, sovjetske tehnologije prošlog stoljeća na zapadnu tehnologiju. Drugi korak, prelazak s druge generacije bojnih aviona, konstruiranih '50-ih i '60-ih godina, koji su brzi, ali nemaju neko posebno oružanje. Sada prelazimo na avion četvrte generacije koji ima integrirane elektronske sustave, borbene sustave, radarske, komunikacijske...Radimo veliki tehnološki iskorak - kaže Jagodić.
- Specificirana je i neophodna infrastruktura za novi avion. Odabran je Pleso, procijenjeno je da na toj lokaciji možemo ostvariti sve preduvjete za instaliranje eskadrile. Ciljamo na ljeto 2020. kako bismo proveli sve infrastrukturne radove kojih će biti mnogo, trebat će hangari za održavanje, zgrada za smještaj pilota, objekt za simulator... - rekao je Ninić.
Što će biti s MiG-ovima?
- Sigurno da će kao eksponati uvijek biti rado viđeni gosti na raznim lokacijama u Hrvatskoj i izvan nje. Imam jako puno upita od udruga, aeroklubova, vojnih infrastruktura .. koji se otimaju za bilo koji eksponat koji ima neku svoju povijesnu vrijednost iz aspekta obrane i Domovinskog rata. U izgradnji je i vojni muzej koji će biti u Zagrebu, a koji će svakako dobiti dio ovih eksponata - rekao je Ninić.
- Kad dođe prvi F-16, MiG-ovi će i dalje letjeti, bit će jedno vrijeme, godina ili par godina kohabitacije. MiG-ovi bi mogli letjeti do 2024. Zato smo mi sad i krenuli s procesom nabave aviona - kazao je Jagodić.
- Ukoliko zrakoplovstvo kao grana Oružanih snaga ne možemo obavljati svoju temeljnu zadaću - nadzor i zaštita zračnog prostora, postavlja se pitanje koju zadaću možemo provoditi. To znači redefiniranje kompletnog koncepta obrane, ujedno i svih strateških dokumenata jer netko tu zadaću i dalje mora obavljati. Da, bio bi problem zadržati zrakoplovstvo kao granu ne imajući ovu jednu ključnu sposobnost - kazao je Ninić.
- Ako nam treba avion za zaštitu zračnog prostora, on treba biti sposoban u kratkom vremenu poletjeti i odgovoriti na ugroze i nepoznate ciljeve, treba mu snažan motor, treba imati dobar radar da može prepoznati te ciljeve, moderno naoružanje koje vam daje neku sigurnost - kazao je Jagodić.