Razlozi za zaustavljanje broda nikad nisu sitnice već daleko ozbiljniji nedostaci koji predstavljaju ugrozu sigurnosti broda, posade, putnika i okoliša, oglasili su se iz Sindikata pomoraca Hrvatske
Inspekcija je trajektu 'Oliver' zabranila isploviti. O sumnjivoj nabavci pričao je Milanović...
Kako su ranije najavili iz Jadrolinije, trajekt Oliver trebao je danas biti službeno uveden na državnu trajektnu liniju Split-Hvar-Vela Luka (Korčula)-Ubli (Lastovo). Oliver je trebao u utorak navečer isploviti iz riječkog remontnog brodogradilišta Viktor Lenac za Split, iz kojeg se jutros u 10:30 sati trebao zaputiti prema Veloj Luci. No, nakon završnog testiranja u riječkom škveru, inspekcija Lučke kapetanije Rijeka zabranila mu je isplovljavanje.
- Nakon obavljenog završnog testiranja Jadrolinijinog broda 'Oliver' od strane Lučke kapetanije Rijeka u brodogradilištu Viktor Lenac, privremeno se odgađa ulazak broda u održavanje državne trajektne linije Split – Vela luka – Ubli. Riječ je o dodatnom zahtjevu kojeg će Jadrolinija u što kraćem roku ispuniti, prvenstveno imajući na umu zadovoljenje svih potrebnih zahtjeva osiguravajući maksimalnu sigurnost putnika i posade. Zahvaljujemo na razumijevanju svim putnicima koji ovaj brod s nestrpljenjem očekuju i radujemo se skoroj zajedničkoj plovidbi brodom 'Oliver' - javili su iz Jadrolinije Rijeka.
Oglasili su se i iz Sindikata pomoraca Hrvatske čiji glavni tajnik Neven Melvan ističe kako inspekcije nikad ne zaustavljaju brodove zbog manjih uočenih problema.
- Razlozi za zaustavljanje broda nikad nisu sitnice koje se mogu otkloniti u roku od 24 sata, već daleko ozbiljniji nedostaci koji predstavljaju ugrozu sigurnosti broda, posade, putnika i okoliša. Očigledno je da su inspektori Lučke kapetanije Rijeka korektno i profesionalno obavili svoj posao te se nadamo da neće biti političkih pritisaka kako bi se zataškali uočeni nedostaci na brodu. Bez obzira na emocije koje u svima nama budi ime broda, nazvanog po našem slavnom pjevaču, najvažnije je da on bude siguran za pomorski promet, posada, putnike i okoliš - rekao je Melvan, prenosi Novi list.
Radi se o novonabavljenom brodu Jadrolinije ranije nazvanom Vela Luka, a koji se bijeloj floti pridružio potkraj 2023. godine. Nedavno je preimenovan u Oliver, na prijedlog Hrvatske glazbene unije, u čast pokojnom Oliveru Dragojeviću.
Milanović o trajektima
U utorak se predsjednik Zoran Milanović osvrnuo na Jadroliniju. Objavio je poduži post na Facebooku.
'Plenkoviću, kad je tvoja Vlada sagradila barem jedan trajekt za hrvatsku Jadroliniju u hrvatskom brodogradilištu? Nikada, ni jedan. Zadnja četiri trajekata za Jadroliniju - Kornati, Brač, Krk i Mljet - izgrađena su u Hrvatskoj između 2011. i 2015. godine. A svih ovih osam godina kriminalne i korumpirane HDZ-ove vlasti Plenković nije gradio, već je kupovao u inozemstvu tuđe polovne trajekte, uglavnom u Grčkoj, uzimala se i dijelila provizija dok su hrvatska brodogradilišta čekala praznih navoza i propadala. Plenković se nije stigao baviti za državu strateškim poslovima - a gradnja trajekata to svakako jest - jer je namirivao privatne. Čak ni sve vojne ophodne brodove - čiju smo gradnju ugovorili i novac osigurali još 2015. godine - Plenković nije izgradio jer na tim poslovima nema provizije i ne može se potkradati. Plenkovića i njegove ministre zanimaju samo poslovi iz kojih se pune crni HDZ-ovi fondovi ili poslovi na kojima se braći i prijateljima jamči dobra zarada. Jadrolinija je za Hrvatsku strateška kompanija, kao što je brodogradnja strateška industrija, jer Hrvatska je bila i mora ostati pomorska zemlja. Hrvatski identitet određen je morem, bez brodogradnje nema pomorske države i zato će jedan od prioriteta moje Vlade nacionalnog spasa biti gradnja brodova u Hrvatskoj.'