Zavod je prošle godine započeo s praksom da uz obavijesti o obnavljanju police, upravo na prijedlog osiguranika, šalje obavijesti o eventualnom postojećem dugu
HZZO: Dugove od nekoliko lipa građani ne moraju plaćati
Nakon što je u medijima odjeknula priča Josipa Vukića (68) iz Zadra koji je dobio dopis da mora platiti četiri lipe razlike za dopunsko osiguranje, HZZO je objavio priopćenje u kojem obavještava građane da dugove u lipama ne moraju plaćati.
Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje (HZZO) poslao je svojim osiguranicima obavijest o obnavljanju police dopunskog zdravstvenog osiguranja za naredno razdoblje, te je u obavijestima navedeno i trenutno stanje o eventualnom postojećem dugu za svakog osiguranika.
Kod određenog broja osiguranika koji imaju ugovoren trajni nalog kod OTP banke Hrvatska d.d. te Erste Card Cluba d.o.o. dogodilo se da su uz obavijest o obnavljanju police navedeni vrlo sitni iznosi duga od nekoliko lipa, što je stvorilo zabunu i pitanje treba li uopće platiti tako mali dug. Naime, u ovim slučajevima dug je nastao u razdoblju kada je u listopadu 2013. godine došlo do promjene cijene police, te je ujednačena cijena police za sve kategorije osiguranika na 70 kuna.
Prilikom razmjene podataka s dvije navedene financijske institucije, a zbog proteka vremena u razmjeni podataka, došlo je do zaduženja kamata na određenim policama što je rezultiralo dugom od nekoliko lipa. U međuvremenu je izvršena korekcija kamata i dug koji je nastao iz tog razloga više ne postoji, te ga građani ne moraju plaćati, piše u priopćenju HZZO-a koji se ispričao svojim osiguranicima s ugovorenim trajnim nalogom zbog neugodnosti koje su imali primitkom obavijesti o obnavljanju police u kojoj je bio i naveden dug na ime kamata te ih mole da obavijest o dugu zanemare.
Istaknuli su da je HZZO u prošloj godini započeo s praksom da prilikom slanja obavijesti o obnavljanju police, upravo na prijedlog osiguranika, šalje obavijesti o eventualnom postojećem dugu. Naime, osiguranici su se izjasnili da žele dobivati obavijest o mogućem dugu kako bi što prije imali informaciju i mogli podmiriti svoju obvezu.
Za kraj su naveli da je navedena obavijest informativnog karaktera te ako su osiguranici u međuvremenu podmirili dug, mogu zanemariti obavijest, odnosno ako smatraju da dug ne postoji mogu se obratiti HZZO-u.