U slučaju leta na tako malim visinama drastično bi se povećala potrošnja goriva i time skratilo vrijeme leta. Nisko letenje izuzetno je opasno za velike zrakoplove
Htio izbjeći radare: Avion letio vrlo nisko, ispod 1500 metara?
Najnovije informacije govore da je nestali zrakoplov Malaysia Airlinesa letio veoma nisko. Malezijske vlasti sumnjaju da je avion letio na samo 1500 metara kako bi izbjegao radare triju zemalja preko čijeg je teritorija prelazio, piše The Guardian.
Istražitelji tvrde da je avion letio komercijalnom rutom i tako nije izazvao sumnje radara. Inače, ovu tehniku niskog letenja koriste borbeni zrakoplovi kako ih se ne bi otkrilo.
Nisko letenje velikog aviona, poput Boeinga 777, izuzetno je opasno, pošto izaziva ogroman pritisak na letjelicu. Avion je vjerojatno bio izložen tolikom pritisku da je putnicima moralo biti mučno. Također, kod takvih situacija pilot mora biti netko izuzetno stručan i sposoban napraviti takav opasan manevar.
Ove tvrdnje istražitelja daju vjerodostojnost ranijim izvještajima prema kojima su svjedoci posvjedočili o jakoj svjetlosti i grmljavinskoj buci u vrijeme kada je zrakoplov promijenio smjer. Teorija ide u prilog i navodima pojedinih izvora koji su ranije rekli da je avion letio nisko iznad Malajskog poluotoka.
Avion je netko namjerno preusmjerio, letio još 4-7 sati
Međutim, u slučaju leta na tako malim visinama drastično bi se povećala potrošnja goriva pa bi se time skratilo i vrijeme leta. Neke od ranije spomenutih teorija spominjale su pak da je avion letio između četiri i sedam sati nakon što je okrenuo smjer od prvobitne rute, od Kuala Lumpura za Peking.
Istražitelji sve više sumnjaju da je avion nemjerno preusmjerio netko tko je bio na letu. Prema njima, prvo je vjerojatno onesposobljen transponder, za što je trebalo prekinuti strujni krug u kokpitu aviona.
Nakon toga je onesposobljen dio sustava upravljanja letenjem, ACARS. Za gašenje tog sustava, navode, jedna bi osoba morala stisnuti nekoliko tipki na jednom od dva računala tog sustava, za što je potrebno i određeno znanje.
I, naposljetku, da bi let ostao skriven od radara, dvoje ljudi je moralo raditi zajedno kako bi onesposobile satelitsku komunikaciju. Za to bi jedan čovjek morao ući u avionsku donju palubu gdje je elektronika, dok bi drugi morao nastaviti upravljati.