Zakon o nula promila nije smanjio broj stradalih na cestama, a pitanje je kakav će učinak imati vraćanje na 0,5 promila i hoće li biti i više mrtvih
Hoće li novi zakon smanjiti broj stradalih na cestama?
I prethodni je, odnosno još uvijek važeći Zakon o sigurnosti prometa na cestama, dobar. I važeće su kazne rigorozne, no kako se zakon nije provodio, ispalo je da ne valja. Nije bio problem u zakonu, problem je u njegovom provođenju. I tu prvenstveno mislimo na pravosuđe. policija je sankcionirala prekršitelje, ali zakazali su sudovi. Broj prometnih nesreća, koje su većinom bile izazvane neprimjerenim brzinama, se povećava. Ispostavilo se da "zakon o nula promila" nije smanjio broj stradalih. Povećao se tek broj prekršajnih naloga. Točno je da je vožnja pod utjecajem alkohola veliki problem. No tu ne mislimo na čašicu, dvije. Problem su vozači koji sjedaju za volan mrtvi-pijani. S nestrpljenjem očekujemo prve zatvorenike, koji će iza rešetaka završiti zbog velike koncentracije alkohola u krvi za vrijeme vožnje. Hoće li novi zakoni smanjiti broj stradalih i poginulih? Hoće li iza rešetaka, primjerice, završiti i Željko Kerum koji javno govori kako on uvijek brzo vozi? Hoće li sudovi, s obzirom da Kerum ima novaca za platiti kaznu, imati hrabrosti takvoga strpati u ćeliju? Hoće li, na kraju, vraćanje 0,5 promila ipak dodatno povećati broj nesreća (možda će nas samo ohrabriti za časicu više)? Hoće li nas novi zakon naučiti kulturi ponašanja na cestama? Hoćemo li se napokon riješiti ubojica na cestama, recidivista koji u godinu dana sakupe i po pedesetak kazni zbog divljih vožnji i visokih koncentracija alkohola u krvi?