Grad Glina nabavio je novog terenca za, kako kažu, obilazak terena nakon potresa. Ali već tjednima prije postojao je plan za nabavu auta. Kako su znali da će biti potres?
Gradonačelnik tvrdi da je kupio auto za teren nakon potresa. Htio ga je kupiti tjednima prije
Čini se kako gradonačelnik Gline, HDZ-ov Stjepan Kostanjević, posjeduje dar vidovitosti.
Kako inače objasniti nabavu novog službenog terenca vrijednog 150 tisuća kuna za potrebe obilaska terena nakon potresa, ako je Grad Glina već tjednima prije potresa odlučio da će ga kupiti?
Ovih dana se službeni glinski vozni park pojačao za još jednu akviziciju - terenac Dacia Duster. Sama nabava vjerojatno ne bi bila sporna da Grad ne raspolaže s još tri automobila, od kojih je jedan limuzina Škoda Superb koju koristi gradonačelnik Kostanjević. Zato smo mu se javili i zamolili ga da nam razjasni jesu li i zbog čega su nabavili novog Dustera. Kostanjević nam je u službenom odgovoru potvrdio nabavu i obavijestio nas da je plaćen 147.995 kuna s PDV-om.
- Nabavljen je 13. siječnja 2021. godine, zbog povećane potrebe obilaska terena uzrokovanog potresom - kazao nam je gradonačelnik.
Plan postoji odavno
Međutim, čini se kako plan za nabavu novog auta postoji odavno, više od mjesec dana prije potresa koji je razorio Baniju krajem prosinca. Nezavisni gradski vijećnik Radomir Lončarević nam kaže da se još u studenom znalo za nabavu novog vozila.
- Već 11. studenog na sjednici gradskog vijeća donosili smo proračun za 2021. godinu i tu je bila nabava još jednog službenog vozila od 150 tisuća kuna. Na pitanje koja je potreba za novim službenim vozilom, Kostanjević je odgovorio da ništa ne brinemo oko toga jer vozilo neće kupovati prije izbora, nego će ostati odluka o kupnji na onome tko bude izabran na lokalnim izborima za gradonačelnika. I onda ga je ipak uzeo. Taj njegov odgovor da je vozilo za potres jednostavno nije istina. On je to planirao i prije - kazao nam je Lončarević i ustupio materijale koji potvrđuju njegove riječi.
Također, na službenim gradskim stranicama može se vidjeti Plan nabave za 2021., kojeg donosi i potpisuje gradonačelnik, a u kojemu je još 10. prosinca 2020., dakle 18 dana prije potresa, izdvojena stavka za nabavu novog auta. Nije bilo natječaja, kaže nam Kostanjević, jer se radi o jednostavnoj nabavi u vrijednosti manjoj od 150 tisuća kuna, a osim Dustera, Grad Glina raspolaže još sa Suzukijem Vitarom iz 2007. te Peugeotom 206, također iz 2007. Tu je, naravno, i Škoda Superb iz 2017. koju najčešće vozi gradonačelnik, kažu nam u odgovoru.
Kako je znao da će mu trebati auto za potres?
Dustera su nabavili, navode, jer Peugeot ne može zadovoljiti potrebe obilaska zahtjevnog terena, a najviše ga koriste za dostavu hrane i ostalih potrepština stanovnicima pogođenima potresom. Škodu nisu spominjali.
Pitali smo ih naknadno kako su mjesec dana prije potresa znali da će im trebati auto za obilazak područja pogođenih potresom, ali na to pitanje nismo dobili odgovor.
O Stjepanu Kostanjeviću, gradonačelniku ovog otužnog i zapuštenoga gradića, pisali smo već više puta.
Recimo, problematizirali smo podizanje kipa Franje Tuđmana na istoimenom trgu u središtu grada. Ukupna cijena cijelog projekta trebala je biti čak 670.692 kune. Izradio ga je kipar Ivan Fijolić, koji je svoj dio posla naplatio 146.500 kuna, a ostatak od preko 534.000 kuna bio je predviđen, kako su naveli, za “izvođenje radova uređenja spomeničkih obilježja, opločenja i komunalne opreme”. Tad smo posjetili Glinu i uvjerili se kako nekoliko desetaka četvornih metara betonskih pločica oko spomenika izgleda gotovo jednako kako što su izgledale prije početka radova. Novac je isplaćen gradskom Komunalcu, koji je zatim angažirao podizvođače. Kad smo nam je gradonačelnik napokon odgovorio (nismo ga našli u uredu i nije se javljao na mobitel), objasnio je da je na kraju je sve skupa stajalo 437.818,55 kuna, a ponuda Komunalca je bila jeftinija. Na upit je li ovoliki trošak primjeren, HDZ-ov gradonačelnik “smatra da je primjereno podići spomenik u čast prvom hrvatskom predsjedniku i da to zaslužuju svi građani Gline”.
Ili, recimo, “Provjereno” je svojevremeno objavilo kako je Kostanjević na temelju putnih naloga sebi isplatio više od 43.000 kuna samo za 2016. godinu. Oporbeni vijećnici utvrdili su kako je riječ o iznosima 200 ili 300 puta većima od prethodnika.
Nedavno smo se bavili pričom o nedovršenom projektu dviju ulica u Glini čiji prvi radovi su još u 2018. plaćeni preko 600 tisuća kuna, ali one još uvijek izgledaju kao gradilište. Gradonačelnik Kostanjević je, prema imovinskoj kartici, volonter s naknadom od 5309 kuna (nije naveo je li bruto ili neto), a od ostalih primanja navodi 7999 kuna neto mjesečno od Hrvatskog zavoda za mirovinsko osiguranje.