U svih 25 istarskih osnovnih škola kojima je županija osnivač ove jeseni uveden je program građanskog odgoja i obrazovanja.
Građanski odgoj i obrazovanje ulazi u škole na velika vrata: Učenici će slušati više predmeta
’Škola i zajednica’ za srednjoškolce u Rijeci i Zagrebu, građanski odgoj u cijeloj Istri...
U svih 25 istarskih osnovnih škola kojima je županija osnivač ove jeseni uveden je program građanskog odgoja i obrazovanja. Predavat će ga kao izvannastavnu aktivnost. Program će tijekom rujna biti predstavljen učenicima i roditeljima, a od listopada će se provoditi i za sve koji se upišu. Građanski odgoj kao izvannastavna aktivnost priprema se za uvođenje i u zagrebačkim školama. U pilot-projektu učenici 30 osnovnih i srednjih škola koji to odaberu slušat će predmet “Zajednica aktivnih građana”.
Zagreb i Rijeka uvode i inovativni program “Škola i zajednica”, koji su osmislili Sveučilište u Rijeci, Institut za društvena istraživanja Zagreb i Prva riječka hrvatska gimnazija. Program u sklopu kojeg će učenici sami birati i obrađivati teme, od ovog tjedna počinje za 332 učenika u 14 srednjih škola Primorsko-goranske županije. U Zagrebu će se provoditi u oko 35 srednjih škola.
Istodobno, Ministarstvo znanosti i obrazovanja priprema uvođenje izbornog predmeta “Kritičko mišljenje” za učenike koji ne pohađaju vjeronauk. O važnosti uvođenja Građanskog odgoja i obrazovanja u ponedjeljak su govorili i u GONG-u.
- Naš je cilj da mladi koji prođu nastavu GOO razviju vještine i stavove potrebne za primjenu, zaštitu i promicanje ljudskih prava u svakodnevnom životu, a svojim znanjima, vještinama i stavovima zauzmu aktivnu ulogu u obrani demokracije, vladavine prava i temeljnih sloboda priopćili su.
U toj udruzi smatraju da je aktualno stanje u kojem određene jedinice lokalne samouprave imaju svoje modele izvođenje predmeta hvalevrijedno, ali nikako nije dovoljno.
- Nužno je osigurati jedinstveni kurikulum za provedbu GOO-a na razini cijele Hrvatske, kako bi se razvoj građanskih kompetencija mladih sistematično pratio. Kroz novostečeno znanje na GOO satovima jačala bi se i uloga vijeća učenika, vijeća roditelja i demokratskog modela upravljanja ustanovama, kako bi se mijenjala školska klima, a učenici tijekom školovanja mogli iskusiti i naučiti kako demokracija funkcionira u svakodnevnom životu - poručuje Gong.