Ministar znanosti Radovan Fuchs u HRT-ovoj emisiji rekao je kako Plenkovića smatra izvrsnim premijerom, a dosadašnja tri školska tjedna smatra zadovoljavajućima
Fuchs otkrio: Oko 4000 djece u samoizolaciji, zaraženo ih 200
Ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs rekao je u HRT-ovoj emisiji "1 na 1" da je prisutan u javnosti jer smatra da ljude treba upoznati s namjerama i nakanama Ministarstva. Dodao je da treba uliti nadu i samopouzdanje ne samo djeci, učiteljima, ravnateljima već i roditeljima. U emisiji je posebno zahvalio ravnateljima koji su, kako kaže, odradili velik posao. Fuchs je rekao da shvaća roditelje koji se zbog pandemije izazvane koronavirusom boje poslati djecu u školu.
POGLEDAJTE VIDEO
O vraćanju na "mjesto zločina" odnosno ministarsku poziciju rekao je kako ga predsjednik Vlade Andrej Plenković nije dugo nagovarao da preuzme Ministarstvo znanosti i obrazovanja. Istaknuo je kako s premijerom ima dobru suradnju te ga smatra izvrsnim premijerom.
- Malo sam pitao suprugu, djecu i najbliže suradnike - dobro što da radim, ne znam. I na koncu sam se, kao i uvijek u kriznim vremenima, toga prihvatio, a jesam li pogriješio, to ćemo vidjeti, objasnio je ministar.
Čupava organizacija nastave
Fuchs je istaknuo da je bilo "čupavo" organizirati ovu školsku godinu.
- Trebalo je donositi određene odluke u danom trenutku na temelju nekih informacija koje smo tada imali, poručio je i dodao da mu donošenje važnih odluka nije teško palo. Rekao je kako je u jednom trenutku želio da se epidemiolozi koji definiraju mjere upoznaju s problematikom koja vlada u školama i u razredu. Smatra jednostavnim reći da treba poštovati udaljenost od dva metra i nositi masku, no u školama u mnogim situacijama to nije ostvarivo.
Nema širenja virusa unutar škola
Fuchs je kazao da počinje treći školski tjedan, da imamo relativno stabilan sustav te da nijedna škola više nije zatvorena, a oko četiri tisuće djece s današnjim danom je u samoizolaciji. Dodao je da je od toga oko dvjestotinjak djece pozitivno na COVID-19.
Poručio je da velike grupe odnosno cijeli razredi odlaze u samoizolaciju te da će se na tome trebati još poraditi. Naglasio je da je oko dvjestotinjak prosvjetnih radnika "izvan stroja", a njih sedamdesetak pozitivno je na virus. Istaknuo je da su zasad mjere pokazale svoju svrhu i do ovog trenutka nema širenja virusa unutar samih škola. Poručio je da su svi pozitivni na virus zaraženi izvan škole.
Prioriteti Ministarstva
Fuchs je rekao da je Ministarstvo vrlo veliko i obuhvaća mnoge segmente. Organizacija obrazovanja u vrijeme koronakrize bila je prioritet Ministarstva. Istaknuo je da je razgovarao i sa svim rektorima Sveučilišta. Dodao je da je i Sveučilište važan dio visokog obrazovanja te da u tom području postoji niz problema. Ima ideje i za zaustavljanje "odljeva mozgova."
- Logično je da će ljudi otići tamo gdje su više plaćeni, rekao je ministar i zaključio kako će ljudi manje odlaziti u inozemstvo raditi kada plaće u Hrvatskoj budu slične onima u inozemstvu.
"Fuchsovi zakoni"
Istaknuo je da je njegova namjera bila ozbiljno reformirati visokoškolski i znanstveni sustav, odnosno da se ponajprije tražila kvaliteta i određena promjena u upravljanju sveučilišta, tako da se ona više integralno povežu i da se postavi struktura ne samo autonomije već i odgovornosti te autonomije.
- U tim zakonima ideja je bila da svako pojedino sveučilište pregovara s Ministarstvom i dolazi sa svojim prijedlogom proračuna koji mu treba. Slično kao kad Ministarstvo pregovara unutar Vlade s ministrom financija i samom Vladom o svojem proračunu, objasnio je Fuchs.
Fuchs je kazao da su se sveučilišta u svijetu poprilično mijenjala tijekom godina. Smatra da je jedan od problema naših sveučilišta i pristup radu sa studentima. Istaknuo je da na stranim sveučilištima studente uče upotrebi stečenog znanja te da postoji bolja komunikacija profesora i studenta.
- Kod nas nije tako, ali doći će do toga, istaknuo je.
Problemi na Filozofskom fakultetu u Zagrebu
Ministar je rekao da je autonomija jedan od segmenta koji nitko ne smije niti treba sporiti, dapače treba je jačati. Dodao je da se rješenje problema na Filozofskom fakultetu nalazi u Rektoratu Sveučilišta u Zagrebu koji je donosio odluke vezane za taj fakultet i koji je jedini mjerodavan da ga rješava.
- Rektorat odnosno Senat Sveučilišta je taj koji glasa o pojedinim prijedlozima i odlikama. Tu na Filozofskom fakultetu se isprepliće čitav niz stvari, objasnio je i naglasio da država u ovom trenutku ne može napraviti ništa.
- Ja se samo nadam da će Filozofski fakultet prije početka akademske godine profunkcionirati i da studenti neće trpjeti zbog sporova Rektorata i samog Sveučilišta.