Za sada još ne znam koliko učenika je odbilo testiranje. Svakako, sva djeca koja se testiraju ili ne testiraju ići će u školu. Razlika je samo tko će ići u samoizolaciju
Fuchs: 'Najgori neprijatelj je samoizolacija'. Stipić: 'Djeca imaju mnogo rupa u znanju'
Od ponedjeljka kreće testiranje učenika osnovnih i srednjih škola. Testiranje je dobrovoljno, a to će moći učiniti preko 400 tisuća učenika.
Ministar obrazovanja Radovan Fuchs za RTL je komentirao samotestiranje učenika.
- Za sada još ne znam koliko učenika je odbilo testiranje. Svakako, sva djeca koja se testiraju ili ne testiraju ići će u školu. Razlika je samo tko će ići u samoizolaciju - poručio je.
Osvrnuo se i na utjecaj na cijeli obrazovni sustav.
- Vidjet ćemo koliko će mjere donijeti dobroga. Ono što najviše šteti obrazovnom sustavu je samoizolacija, previše ih završava u tim uvjetima – rekao je.
Situaciju je i komentirao predsjednik Školskog sindikata Preporod Željko Stipić.
- Neću komentirati je li odluka donesena prekasno ili nije, ali vlast je tako odlučila. Paziti ćemo i koliko su učitelji uključeni u provedbu mjera. Ako dođe do prelaska mjera, Sindikat će reagirati - rekao je.
Fuchs je savjetovao Sindikatu da se ne bave pitanjima koja se njih ne tiču, primjerice zašto se ne uvedu testovi koji će biti beskontaktni.
- Isto tako, imamo dvije godine u obrazovanju u kojima su učenici dobili mnogo manje nego što su trebali. Imaju rupe u znanju. Po tom pitanju se nažalost u Hrvatskoj ništa ne poduzima. Dobili smo savjete drugih, ali to se neće samo od sebe popraviti. Možemo početi od toga da se status dopunske nastave promijeni – savjetovao je Stipić.
Ministar se također nadovezao.
- Pokušali smo napraviti da se dopunska uvede individualno. Neki imaju više znanja, neki manje. Ali, smatram da to najbolje znaju sami učitelji. Također je problem i broj djelatnika škola. Sve ih je više na bolovanju, ostali rade prekovremeno.. - rekao je ministar.
- Ne znam kako bi bilo imati vaučer za znanje za roditelje koji ne mogu financirati instrukcije. Razmišljamo o svemu i sve uzimamo u obzir - zaključio je.