Otkako je ZAIC počeo radove u prosincu, sve se ubrzalo. Novi terminal s novim pistama i osam mostova za prihvat putnika trebaju biti gotovi do prosinca 2016.
Francuzi u petoj brzini grade novu zagrebačku Zračnu luku
Nevjerojatno, ali istinito. Radovi na nekom projektu u Hrvatskoj ne kasne nego su dva mjeseca ispred rokova. Hrvatska će za dvije godine imati novi aerodrom.
Francuski koncesionar ZAIC lani je počeo gradnju novog putničkog terminala u Zagrebu. Hrvatske tvrtke koje predvodi Viadukt na gradilište su dovele desetke bagera i trenutačno 450 radnika. Trenutno se izlijevaju prvi od 35.000 kubičnih metara betona.
- Kad smo pripremali projekt, bio sam proglašen i nacionalnim izdajnikom. Sada ovdje radi više od 400 ljudi kojima je osigurana egzistencija i nema nikakvih problema. To je privatna investicija i kao društvo smo se odlučili prije dva i pol desetljeća za tržišnu ekonomiju, a ne državno vlasništvo - rekao je ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić, koji je obišao gradilište.
Natječaj i priprema gradnje su išli sporo, s velikim odugovlačenjima. Otkako je ZAIC počeo radove u prosincu, sve se ubrzalo. Novi terminal s novim pistama i osam mostova za prihvat putnika trebaju biti gotovi do prosinca 2016. godine. Dotad koncesionaru ide sav novac od postojećeg terminala. U roku od 30 godina državi i Gradu Zagrebu bi koncesionar, osim investicije, trebao dati još 87 milijuna fiksne naknade. Ugovoreni su i dodatni bonusi ovisno o količini tereta i broju putnika. ZAIC predvode francuski Aéroports de Paris Management i Bouygues.
U konačnici će imati 10 aviomostova
Terminal će u prvoj fazi imati kapacitet 3,5 milijuna putnika, a tek zatim pet milijuna. Umjesto deset aviomostova, prvo će se napraviti osam. Faze su uvedene naknadno, u dogovoru s koncesionarom.