Cilj je proširiti i modernizirati željezničku mrežu izgradnjom brzih prigradskih linija u velikim gradovima, nalik pariškom sustavu RER, rekla je premijerka Elisabeth Borne
Francuska će u željeznice uložiti 100 milijardi eura do 2024.
Francuska vlada objavila je u petak da planira uložiti 100 milijardi eura u željezničku infrastrukturu do 2040. godine, s fokusom na proširivanje mreže brzih prigradskih linija oko velikih gradova.
Cilj je proširiti i modernizirati željezničku mrežu izgradnjom brzih prigradskih linija u velikim gradovima, nalik pariškom sustavu RER, rekla je premijerka Elisabeth Borne.
Pariz je smješten u regiji Ile-de-France koja spada među najgušće naseljena područja na svijetu i ima razgranat sustav prigradske željeznice, Rapid Regional Express (RER).
"Ako nemate pristup prijevozu, to će u nekim slučajevima značiti da ćete morati odustati od ponude za posao, nećete ići u školu ili nećete vidjeti blisku osobu", rekla je Borne.
Francuska će planirana ulaganja provesti zajedno s državnom tvrtkom SNCF-om, Europskom unijom i lokalnim vlastima, dodala je premijerka.
Predsjednik Emmanuel Macron rekao je u studenom da želi uspostavu regionalnih željezničkih mreža oko 10 velikih gradova, ne rekavši kako planira financirati taj ogromni projekt, ni kada bi trebao krenuti u realizaciju.
Novi pristupačan prijevoz
Čini se da vlada novom inicijativom odgovara na optužbe o dubokim razlikama između Pariza i ostatka zemlje na području javne infrastrukture, koje je dodatno pogoršalo poskupljenje prijevoza zbog većih troškova energije.
Pristupačan prijevoz osjetljivo je političko pitanje u Francuskoj. Macronov prvi mandat obilježio je pokret Žutih prsluka, koji je izrastao iz nezadovoljstva poskupljenjem goriva, odražavajući frustraciju građana u ruralnim krajevima.
Državno željezničko poduzeće SNCF iznenadilo je početkom tjedna rekordnom prihodom u 2022. godini, od 41,35 milijardi eura, većim za 19 posto nego u 2021. godini, i neto dobiti od 2,4 milijarde eura.