Obavijesti

News

Komentari 151

Evo tko stoji iza spornih plakata koji su osvanuli u Zagrebu: 'To je bila 1. faza naše kampanje'

Evo tko stoji iza spornih plakata koji su osvanuli u Zagrebu: 'To je bila 1. faza naše kampanje'

Samo slabiči dobiju depresiju, stajalo je na jednom plakatu u Zagrebu što je izazvalo burne reakcije na društvenim mrežama. Poznato je i tko stoji iza tih plakata te što su trebali predstavljati

Misteriozni plakati su posljednjih dana zgrozili Zagrepčane. Naime, na ulicama glavnog grada osvanuli su brojni plakati s natpisima koje su osudili brojni građani. 

- Samo slabiči dobiju depresiju - piše velikim slovima na žutoj pozadini uz gomile užarenih komentara na društvenim mrežama.

Plakati su osvanuli na Europski dan borbe protiv depresije, a napokon je poznato i tko stoji iza njih te koja je bila namjera. O svemu se na svojoj Facebook stranici oglasio UNICEF, čiju objavu prenosimo u cijelosti. 

Plakati u Zagrebu zgrozili su građane, psihologinja: 'Ovo je sramotna i opasna poruka!'
Plakati u Zagrebu zgrozili su građane, psihologinja: 'Ovo je sramotna i opasna poruka!'

U namjeri da nastavimo ono što smo započeli ove godine i našom humanitarnom utrkom Mliječna staza – otvarati razgovor o mentalnom zdravlju, rušiti stigme i mitove, utjecati na diskriminaciju, ojačati podršku za mentalno zdravlje djece i mladih – pokrenuli smo dodatnu fazu kampanje u formi poruka koje ocrtavaju česte predrasude s kojima se djeca i mladi s problemima mentalnog zdravlja suočavaju.

Djeca i mladi s problemima mentalnog zdravlja često se suočavaju s nerazumijevanjem, odbijanjem i nedostatkom podrške okoline te smo kampanjom željeli utjecati na stavove i predrasude, svjesni da je to dug, složen i zahtjevan zadatak.

Kampanju smo planirali provesti u dvije faze – tzv. "teaser" sa šokantnim porukama te tzv. "otkrivanje". U prvoj fazi kampanje objavljena je jedna od poruka na 10 oglasnih pozicija u Zagrebu. U drugoj smo fazi planirali prelijepiti oglase porukama s dodatnim pojašnjenjima i kontekstom kampanje te poveznicom koja vodi na internetske stranice s pojašnjenjima učestalih „mitova“ i sadržajima koji pomažu u razumijevanju mentalnog zdravlja. Važan dio ove kampanje su i događanja uživo te komunikacija na društvenim mrežama.

U prvoj fazi smo izazvali reakciju javnosti porukama koje su zapravo komentari s kakvima se djeca i mladi diljem Hrvatske susreću svaki dan. Osjećaj koji smo u tri dana izazvali kod dijela javnosti konstantan je osjećaj osoba koje imaju problema s mentalnim zdravljem, a koji su okruženi društvom koje nema informacije kako im pružiti podršku te nailaze na nerazumijevanje.

Namjernim isticanjem poruke koja je sadržajno i pravopisno pogrešna komunicirali smo jedan od mitova zbog kojeg je depresija stigmatizirana kao bolest koju dobiju samo "slabići". Kampanjom smo htjeli istaknuti važnost mentalno-zdravstvene pismenosti koja je preduvjet za pozitivne promjene u brizi za mentalno zdravlje djece i mladih. Prilažemo i cjelovita rješenja oglasa koja su trebala biti objavljena u drugoj fazi kampanje.

Zbog reakcija određenog dijela javnosti u posljednja tri dana odlučili smo da ćemo s kampanjom o važnosti mentalnog zdravlja nastaviti kroz druge oblike komunikacije, a spomenuti "teaser" oglasi su jučer uklonjeni.

Ured UNICEF-a za Hrvatsku će u suradnji s partnerima nastaviti s kampanjama i programima za podršku mentalnom zdravlju djece i mladih.

Nadamo se da ćemo naići na razumijevanje te se ispričavamo onima kojima smo oglasom uzrokovali nelagodu.

Igre na sreću mogu izazvati ovisnost. 18+.
Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 151
Ovo su poruke koje su dovele do uhićenja Beroša: 'J… sebe, neka radi više svoj deo'
ZOVU GA 'MALI'?

Ovo su poruke koje su dovele do uhićenja Beroša: 'J… sebe, neka radi više svoj deo'

Inače, EPPO tvrdi da je Beroš dobio mito kako bi osigurao da Pozderova firma, iza koje je zapravo stajao Petrač, proda nekolicini hrvatskih bolnica robotske uređaje koji su plaćani između 450 i 480 tisuća eura
VIDEO Potonuo je katamaran 'Princ Zadra': Ovo je situacija s mora,  pogledajte kadrove...
HAVARIJA

VIDEO Potonuo je katamaran 'Princ Zadra': Ovo je situacija s mora, pogledajte kadrove...

Katamaran "Princ Zadra" je potonuo, doznaju 24sata. Na mjestu gdje je došlo do potonuća dubina mora je oko 50 metara. Kako su izvijestili iz ministarstva do nasukavanja broda na hrid Bračići došlo je u petak oko 18.20 sati. Prvi su u pomoć stigli mještani s Premude, njih dvadesetak, koji su u akciju spašavanja krenuli s deset brodova... Na katamaranu je za vrijeme havarije bilo 70 putnika...
Lockdown za Beroša: Rođendan će dočekati u Remetincu. Evo za što sve terete njega i liječnike
PARTI S NOVOM EKIPOM

Lockdown za Beroša: Rođendan će dočekati u Remetincu. Evo za što sve terete njega i liječnike

Bivši ministar zdravstva predložio je da mu se odredi istražni zatvor u domu, tj. kućni pritvor. Sud je to odbio. Vili Beroš će se žaliti, no zasad je izvjesno da će na rođendan biti u pritvoru