Samo slabiči dobiju depresiju, stajalo je na jednom plakatu u Zagrebu što je izazvalo burne reakcije na društvenim mrežama. Poznato je i tko stoji iza tih plakata te što su trebali predstavljati
Evo tko stoji iza spornih plakata koji su osvanuli u Zagrebu: 'To je bila 1. faza naše kampanje'
Misteriozni plakati su posljednjih dana zgrozili Zagrepčane. Naime, na ulicama glavnog grada osvanuli su brojni plakati s natpisima koje su osudili brojni građani.
- Samo slabiči dobiju depresiju - piše velikim slovima na žutoj pozadini uz gomile užarenih komentara na društvenim mrežama.
Plakati su osvanuli na Europski dan borbe protiv depresije, a napokon je poznato i tko stoji iza njih te koja je bila namjera. O svemu se na svojoj Facebook stranici oglasio UNICEF, čiju objavu prenosimo u cijelosti.
U namjeri da nastavimo ono što smo započeli ove godine i našom humanitarnom utrkom Mliječna staza – otvarati razgovor o mentalnom zdravlju, rušiti stigme i mitove, utjecati na diskriminaciju, ojačati podršku za mentalno zdravlje djece i mladih – pokrenuli smo dodatnu fazu kampanje u formi poruka koje ocrtavaju česte predrasude s kojima se djeca i mladi s problemima mentalnog zdravlja suočavaju.
Djeca i mladi s problemima mentalnog zdravlja često se suočavaju s nerazumijevanjem, odbijanjem i nedostatkom podrške okoline te smo kampanjom željeli utjecati na stavove i predrasude, svjesni da je to dug, složen i zahtjevan zadatak.
Kampanju smo planirali provesti u dvije faze – tzv. "teaser" sa šokantnim porukama te tzv. "otkrivanje". U prvoj fazi kampanje objavljena je jedna od poruka na 10 oglasnih pozicija u Zagrebu. U drugoj smo fazi planirali prelijepiti oglase porukama s dodatnim pojašnjenjima i kontekstom kampanje te poveznicom koja vodi na internetske stranice s pojašnjenjima učestalih „mitova“ i sadržajima koji pomažu u razumijevanju mentalnog zdravlja. Važan dio ove kampanje su i događanja uživo te komunikacija na društvenim mrežama.
U prvoj fazi smo izazvali reakciju javnosti porukama koje su zapravo komentari s kakvima se djeca i mladi diljem Hrvatske susreću svaki dan. Osjećaj koji smo u tri dana izazvali kod dijela javnosti konstantan je osjećaj osoba koje imaju problema s mentalnim zdravljem, a koji su okruženi društvom koje nema informacije kako im pružiti podršku te nailaze na nerazumijevanje.
Namjernim isticanjem poruke koja je sadržajno i pravopisno pogrešna komunicirali smo jedan od mitova zbog kojeg je depresija stigmatizirana kao bolest koju dobiju samo "slabići". Kampanjom smo htjeli istaknuti važnost mentalno-zdravstvene pismenosti koja je preduvjet za pozitivne promjene u brizi za mentalno zdravlje djece i mladih. Prilažemo i cjelovita rješenja oglasa koja su trebala biti objavljena u drugoj fazi kampanje.
Zbog reakcija određenog dijela javnosti u posljednja tri dana odlučili smo da ćemo s kampanjom o važnosti mentalnog zdravlja nastaviti kroz druge oblike komunikacije, a spomenuti "teaser" oglasi su jučer uklonjeni.
Ured UNICEF-a za Hrvatsku će u suradnji s partnerima nastaviti s kampanjama i programima za podršku mentalnom zdravlju djece i mladih.
Nadamo se da ćemo naići na razumijevanje te se ispričavamo onima kojima smo oglasom uzrokovali nelagodu.