Uprava Sueskog kanala (SCA) zatražila je odštetu od 916 milijuna američkih dolara od japanskog vlasnika broda, tvrtke Shoei Kisen, potvrdio je UK Club, jedan od osiguravatelja
Ever Given spreman je otploviti: Vlasnik i uprava kanala mora se dogovoriti o nadoknadi štete
Teretni brod koji je prošli mjesec zapeo u Sueskom kanalu i blokirao prolaz ostalim brodovima spreman je nastaviti plovidbu, ali je i dalje usidren i čeka dogovor vlasnika i uprave kanala o nadoknadi štete, kazao je u srijedu tehnički upravitelj broda "Ever Given".
Brod je proglašen spremnim za nastavak plovidbe od jezera Great Bitter Lake, koje razdvaja dva odsjeka kanala, za Port Said, gdje bi trebao biti ponovo pregledan prije plovidbe za Rotterdam, priopćila je brodarska kompanija Bernhard Schulte Shipmanagement (BSM).
"Ever Given" je usidren na jezeru od 29. ožujka, nakon odsukavanja uz pomoć međunarodnih stručnjaka. Taj 400 metara dugi brod je bio zaglavljen u Sueskom kanalu i potpuno blokirao promet tim morskim prolazom kojim se odvija više od 10 posto svjetske trgovine.
Uprava Sueskog kanala (SCA) zatražila je odštetu od 916 milijuna američkih dolara od japanskog vlasnika broda, tvrtke Shoei Kisen, potvrdio je UK Club, jedan od osiguravatelja.
SCA je ishodio sudski nalog da zadrži brod tijekom pregovora o naknadi štete.
"Odluka SCA da zadrži brod je vrlo razočaravajuća. Od samog početka, BSM i posada su u potpunosti surađivali sa svim relevantnim tijelima", kazao je izvršni direktor BSM-a Ian Beveridge.
POGLEDAJTE VIDEO:
Pokretanje videa...
Po njegovim riječima, glavni cilj je što hitnije rješavanje problema kako bi brod i posada napustili Sueski kanal.
SCA navodi da je Egipat tijekom blokade Sueza gubio između 12 i 15 milijuna dolara dnevno.
Među glavnim izvorima prihoda zemlje, prolazak kanalom je 2019.-2020. Egiptu donio 5,7 milijarda dolara.