Most je financiran sredstvima kohezijske politike, a EU je u projektu sudjelovao s 357 milijuna eura, podsjeća se u priopćenju. Komisija je u lipnju 2017. na temelju studije izvedivosti odobrila sredstva za njegovu gradnju
EK: 'Pelješki most je jedan od najvećih projekata EU ikada'
Europska komisija pozdravlja službeno otvaranje jednog od najvećih projekata u EU-u i najvećeg u Hrvatskoj koji je financiran sredstvima Unije, priopćeno je iz EK-a u utorak.
PRATITE UŽIVO: Svečano otvorenje Pelješkog mosta
Most je financiran sredstvima kohezijske politike, a EU je u projektu sudjelovao s 357 milijuna eura, podsjeća se u priopćenju. Komisija je u lipnju 2017. na temelju studije izvedivosti odobrila sredstva za njegovu gradnju.
POGLEDAJTE KAKO PELJEŠKI MOST IZGLEDA U ZORU:
Povjerenica za koheziju i reforme Elisa Ferreira izjavila je da će Pelješki most ubrzati gospodarski razvoj i ojačati teritorijalnu koheziju južne Dalmacije i Hrvatske u cjelini.
"Projekt je iznimno važan za Hrvatsku, ali i za Europsku uniju. Ovaj je most simbol europske solidarnosti i pokazatelj financijske i političke podrške Hrvatskoj. Uvjerena sam da će znatno poboljšati svakodnevni život građana i biti važna sastavnica razvoja Hrvatske", istaknula je.
Potpredsjednica za demokraciju i demografiju Dubravka Šuica izjavila je čestitala je Hrvatskoj na ogromnom poslu i rekla da je izgradnja mostova, odnosno povezivanje područja i ljudi, jedna od glavnih zadaća EU-a.
"Metaforičke mostove gradimo svaki dan, a danas im dodajemo impresivan pravi most, fizičke veze koje imaju isti cilj: zbližavanje ljudi i osnaživanje Europske unije i država članica."
Novim mostom preko Jadranskog mora u Malostonskom zaljevu povezuje se Dubrovačko-neretvanska županija s ostatkom Hrvatske.
Skraćivanjem vremena putovanja između Dubrovnika i Splita most će uvelike olakšati svakodnevni život hrvatskih građana, ali i stanovnika susjednih područja. Neometan protok ljudi i robe znači lakši pristup javnim uslugama, primjerice zdravstvenoj skrbi, ali i komercijalnim uslugama u brojnim podregionalnim centrima.
Od bolje povezanosti veliku će korist imati turizam i trgovina te će se ojačati teritorijalna kohezija južne Dalmacije i ostatka zemlje, navodi se u priopćenju.
Pelješki most ima četiri trake, dug je 2,4 km, a visok 55 m, što omogućuje neometan prolaz brodova ispod njega. EU financira i infrastrukturu povezanu s mostom, kao što su pristupne ceste, tuneli, mostovi i vijadukti. To uključuje izgradnju stonske obilaznice duge 8 km i rekonstrukciju postojeće ceste D414.
Most i dijelovi pristupnih cesta u funkciji su od danas, a očekuje se da će zadnja faza projekta i stonska obilaznica biti dovršeni do kraja 2023.