Osnovni cilj javnih elektroničkih usluga je građanima i poduzetnicima uštedjeti vrijeme, pružiti komunikaciju s bilo kojeg mjesta, brzo i efikasno rješavanje zahtjeva upućenih prema tijelima javnog sektora, kažu iz Vlade
e-Građani na redizajnu. Postaju portal za sav posao s državom
Vlada je usvojila Standard razvoja javnih e-Usluga u RH - skup smjernica kojima definiraju politike za razvoj i upravljanje e-Uslugama, kojim se osigurava jednoobraznost e-Usluga u državi, pristupačnost i jednostavnost korištenja za samog korisnika te minimalna razina kvalitete i pristupačnosti koju treba postići tijekom razvoja i nadogradnje elektroničke usluge.
- Osnovni cilj javnih elektroničkih usluga je građanima i poduzetnicima uštedjeti vrijeme, pružiti komunikaciju s bilo kojeg mjesta, brzo i efikasno rješavanje zahtjeva upućenih prema tijelima javnog sektora bez fizičkog odlaska u neku od institucija, koristeći digitalne tehnologije - istaknuo je državni tajnik Središnjeg državnog ureda Bernard Gršić.
Predloženim zaključkom tijela javnog sektora obvezna su pri razvoju novih i nadogradnjama postojećih e-Usluga osigurati korištenje Standarda, a Središnji državni ured za razvoj digitalnog društva obavljat će savjetovanje, edukaciju, nadzor i kontrolu provedbe Standarda.
Redizajn sustava e-Građani
Vlada je usvojila i izvješće o radu Radne skupine za provedbu aktivnosti na redizajnu sustava e-Građani, koji se provodio u nekoliko faza, čime je sada postao portal - jedinstveno mjesto na kojem, putem svog digitalnog identiteta, građanin komunicira s državom. A očekivani datum puštanja u rad redizajniranog portala e-Građani je ponedjeljak, 26. travnja.
Procesom redizajna obuhvaćena je 41 institucija - 11 ministarstava, 10 agencija, pet komora, četiri zavoda, četiri središnja državna ureda, dvije državne upravne organizacije, dvije jedinice lokalne uprave - grada te tri komunalna društva, koje imaju integrirane usluge u portalu e-Građani.
Redizajnom su objedinjeni i svi dosezi postojećih projekata e-Poslovanje i e-Pristojbe te uvedene nove funkcionalnosti.
Kroz projekt e-Poslovanje izgrađena je zajednička komponenta koji služi za upravljanje ovlaštenjima i zastupanjima, primjerice roditelja za djecu, ovlaštenih osoba (vlasnika) trgovačkih društava ili obrta za svoje poslovanje i slično, gdje se umjesto da se zastupanje dokazuje, ono čita iz postojećih matičnih evidencija osobnih stanja građana (za roditelj-dijete) ili iz sudskog ili obrtnog registra za poslovne subjekte. Kroz projekt e-Pristojbe omogućeno je plaćanje pristojbi i naknada tijekom postupaka u kojima je to potrebno pri korištenju usluga korištenjem zajedničke komponente sustava e-Pristojbi, ujednačeno za sve usluge. uvedene nove funkcionalnosti, poput mogućnosti da roditelji mogu djelovati u ime svoje maloljetne djece, a vlasnici tvrtki u ime svojih tvrtki kroz isto sučelje.
- Trenutno sustav e-Građani koristi više od 1,24 milijuna građana, a pristupilo mu se više od 52,5 milijuna puta - naveo je Gršić.
Potrošit će 800.000 kuna
Posebna pozornost posvećena je pristupačnosti sustava. Uvedena je mogućnost korištenja fonta za disleksiju OmoType za sva središnja tijela državne uprave te sve pružatelje usluga na portalu e-Građani za sve usluge koje su tome prilagođene. Uvedena je mogućnost centralnog upravljanja kontrastom za slabovidne osobe pomoću zajedničke komponente – navigacijske trake.
- U programu Vlade RH 2020.-2024. navodimo kako nam je do kraja mandata cilj privući sveukupno 2,5 milijuna korisnika sustava e-Građani. Ovim redizajnom te budućim nadogradnjama, uvjereni smo da smo na putu ostvarenja ovog cilja.
Financiranje je pokriveno iz postojećih Sporazuma o obavljanju poslova operativnog vođenja Nacionalnog identifikacijskog i autentifikacijskog sustava unutar sustava e-Građani s Finom i Sporazuma o obavljanju poslova operativnog vođenja sustava Osobnog korisničkog pretinca unutar sustava e-Građani s APIS IT d.o.o. te kroz postojeći ugovor o održavanju portala gov.hr s Globaldizajn d.o.o. s razdjela državnog proračuna Središnjeg državnog ureda za razvoj digitalnog društva. Kroz postojeće sporazume/ugovore za redizajn u konačnici će biti utrošeno oko 800.000 kuna - ističu iz Vlade.