Za sastavljanje svakog aviona i provjere na zemlji potrebno je do tjedan dana, nakon čega se provodi završni pregled te završna testiranja u zraku, priopćio je MORH
Dva MIG-a vratili u Hrvatsku: Slijedi sastavljanje i testni let
U 91. zrakoplovnoj bazi HRZ i PZO-a na Plesu u srijedu je završen istovar prva dva MIG-a 21 BIS, koji su proteklih dana stigli iz Ukrajine u Hrvatsku. Drugi zrakoplov stigao je utorak u popodnevnim satima, priopćilo je Ministarstvo obrane.
Slijedi postupak njihovog sastavljanja koji će obavljati ukrajinski stručni tim, kojeg čini 11 inženjera i tehničara , uz pomoć zrakoplovno tehničkog osoblja 91. zrakoplovne baze HRZ i PZO-a.
Za sastavljanje svakog aviona i provjere na zemlji potrebno je do tjedan dana, nakon čega se provodi završni pregled u trajanju od minimalno jednog dana. Po završetku pregleda zrakoplova na zemlji, u koji je uključen i pregled dokumentacije, započinje se sa završnim testiranjima u zraku , koja se sastoje od minimalno dva do tri probna leta . Nakon uspješnih završnih testiranja u zraku, slijedi i završni prijem zrakoplova od isporučitelja (ukrajinske strane) i njegova primopredaja HRZ-u i PZO-u na operativnu uporabu.
Krajem tjedna s remonta stiže i treći MIG
Treći zrakoplov kreće iz Ukrajine za Hrvatsku krajem tjedna , a nakon njega, svakih nekoliko dana i preostala dva od prvih pet dokupljenih i remontiranih zrakoplova tipa MIG 21 BIS.
Inače, u Hrvatsku se vratio i tim koji je nadzirao remont zrakoplova u Odesi, dva probna pilota i voditelj projektnog tima. Ostatak stručnog tima kojeg čine četiri pripadnika OS RH ostao je u Odesi kako bi nadzirali isporuke aviona koji su pripremljeni za transport u RH te sukladno ugovornim odredbama provodili fazne kontrole kvalitete remonta na preostalim MIG-ovima koji su još u Ukrajini.
Probni piloti Hrvatskog ratnog zrakoplovstva ponovo će ići u Ukrajinu kada sljedeći zrakoplov bude spreman za testne letove nakon što se provedu završna testiranja u zraku prvih pet zrakoplova koji se isporučuju MORH-u.