Od ove jeseni provodi se pilot-projekt tzv. dualnog strukovnog obrazovanja gdje se učenici više pripremaju za tržište rada. Od općih predmeta ostali hrvatski i strani jezik, matematika i informatika
Divjak: Profesori će se morati prekvalificirati, učenici su bitni
Što se tiče same eksperimentalne provedbe "Škole za život", zadovoljna sam, iako moramo znati da je najvažnije da imamo učitelje koji su osnaženi i koji znaju što treba i kako treba promjene uvesti u razred. Ministarstvo je na početku imalo problema s nekim nakladnicima pa je nekolicina udžbenika kasnila nekoliko dana, kazala je ministrica Divjak u intervjuu za dnevnik HRT-a.
- Nakon prvih tjedan dana udžbenici su praktički bili u školama, tako da to više nije bio problem. Što se tableta tiče, jedan dobavljač se ispričao zbog različitih neprilika, ali krenula je isporuka prošli tjedan - istaknula je Divjak.
Od ove jeseni provodi se pilot-projekt tzv. dualnog strukovnog obrazovanja gdje se učenici više pripremaju za tržište rada. U sklopu projekta su od općih predmeta ostali hrvatski i strani jezik, matematika i informatika, a kao izborni vjeronauk ili etika. Nema povijesti, geografije i biologije. Takva odluka je ovih dana u javnosti izazvala brojne kritike.
Ministrica je na to kazala da interese učenika stavlja na prvo mjesto.
- Učenici koji su ušli u zanimanje kao što su staklar, keramičar, stolar, dimnjačar imaju određena očekivanja da onda kada završe şvoje obrazovanje, mogu na tržište rada. Mi isto očekujemo da dobijemo i kvalitetnog keramičara i dobrog staklara ili prodavača - kazala je te napomenula da se to odnosi na samo nekoliko zanimanja u dualnom modelu. Učenici takvih zanimanja će ujedno biti i radnici kod poslodavaca.
- Nemojmo zaboraviti da opće obrazovne predmete ima u osnovnoj školi te da i u strukovnom dijelu također postoje elementi opće obrazovnih predmeta koji se odnose i društveno-humanističko područje - napomenula je.
Na pitanje što će biti s profesorima povijesti, geografije i biologije u takvim školama, ministrica je rekla da se "ne može satnica prilagođavati profesorima", već da je potrebno odgovarati na potrebe učenika.
- U tom smislu mi imamo mehanizam zbrinjavanja tehnoloških viškova, ali isto tako očekujemo da se profesori prekvalificiraju kada je to potrebno i da svi učimo cjeloživotno. I ja kao ministrica i kao sveučilišna profesorica nikad ne prestajem učiti - objasnila je Divjak.