Obavijesti

News

Komentari 41

Divjak pecnula Fuchsa: Nisu pročitali Akcijski plan nastave na daljinu i otkrivaju toplu vodu

Divjak pecnula Fuchsa: Nisu pročitali Akcijski plan nastave na daljinu i otkrivaju toplu vodu
1

U svojoj objavi, viša ministrica je istaknula kako je izgledno da škole i fakulteti neće moći raditi cijelo vrijeme punim kapacitetom zbog korone i da je razborito da se dio nastave odvija na daljinu. Za to treba priprema

Nakon što su ministar obrazovanja i znanosti Radovan Fuchs i radna skupina koja radi na pripremi smjernica za početak školske godine objavili da je za sad jedino sigurno da nastava počinje 7. rujna, ali ne i kako će ona izgledati, bivša ministrica Blaženka Divjak obrušila se komentarima na svojim društvenim mrežama. 

- Puno je nestrukturirane rasprave, slabo prikrivenih interesa i nedostatka vizije u javnim raspravama oko načina izvođenja nastave u sljedećoj akademskoj i školskoj godini. Nažalost, iz rasprava se jasno vidi da se Akcijski plan za provođenje nastave na daljinu nije pročitao, jer da je, ne bi se otkrivala „topla voda“.
U sljedećoj tablici u lijevom stupcu su često postavljana pitanja koja mnogi stručnjaci i „stručnjaci“ postavljaju u javnosti, a u desnom su pitanja koja su temeljna i na koja, prema mojem sudu, treba prvo odgovoriti. Naravno svi želimo učenike u školama, ali želje nisu plan - navela je na svom Facebooku Blaženka Divjak o objavila tablicu s pitanjima: 

A potom je Divjak dodatno komentirala: 

- Kao podsjetnik prenosim dio Zaključka iz Akcijskog plana (Akcijski plan ima 40-tak stranica) koji je donesen početkom srpnja i itekako je relevantan jer daje podlogu za odgovore ili odgovore na pitanja iz desnog stupca. Sudeći po najavama stručnjaka vezano uz „drugi val“ pandemije i dalje je izgledno da neće cijelo vrijeme biti moguće da škole i visoka učilišta rade u punom kapacitetu. Stoga je razborito planirati da se iduće školske/akademske godine jedan dio nastave izvodi na daljinu i za to se treba pripremiti. Scenariji koji su razrađeni su sljedeći: nastava većim dijelom uživo, mješoviti oblik nastave (nekoliko modela), nastava pretežito na daljinu. Za svaki od njih treba prilagoditi tri glavna područja djelovanja: strateški pristup, opremanje i digitalizaciju i edukaciju za razne dionike. Namjenska sredstva osiguravaju se u manjem dijelu u državnom proračunu, a većim dijelom u Europskim fondovima za nabavu dodatne opreme i sustava, edukaciju, komunikaciju i podršku. Ulaganje u opremu i pristup internetu je nužno, ali potrebno je uočiti i najvažnije lekcije koje smo naučili tijekom ove školske godine vezane uz sam pristup učenju i poučavanju na daljinu te uloge i potrebe pojedinih dionika u tom sustavu. Ovdje ističemo potrebu za strukturiranjem nastave na daljinu te radnoga vremena učenika/studenata i nastavnika, izazove praćenja učenja i vrednovanja naučenog, podršku radu na daljinu u tehničkom, pedagoško-metodičkom i psihološkom smislu, kao i potporu ranjivim skupinama učenika i nastavnika. Nadalje, treba iskoristiti velike mogućnosti upotrebe nastave na daljinu bez obzira na to hoće li se ona široko primjenjivati kao u vrijeme pandemije. Naime, digitalna transformacija obrazovanja je nužnost i zbog potreba tržišta rada i pozitivno utječe na izjednačavanje prilika za sve u obrazovanju, a sada imamo vrijedna iskustva i alate te priliku za unapređenje kvalitete obrazovanja. Na kraju, ostavlja se i pitanje koji scenarij odabrati u određenom trenutku za provedbu u školama i visokim učilištima. Postoje dva osnovna skupa kriterija temeljem kojih se donosi odluka: dana epidemiološka situacija i uvjeti za izvođenje određenog scenarija u obrazovnom sustavu. Do sada su odluke ovakve vrste donosile primarno na temelju epidemiološke situacije, a uvjeti za izvođenje određenog scenarija utvrđivali su se i osiguravali „u hodu“. U potencijalnom drugom valu pandemije, potrebno je uzeti u obzir oba skupa kriterija. S obzirom na to da će se konačna odluka donositi tek početkom rujna, sada iz toga proizlazi da se uvjeti u obrazovnom sustavu trebaju pripremati za sva tri scenarija. To u praksi znači da se treba pripremiti za scenarij povezan uz najtežu situaciju, odnosno za izvođenje nastave pretežno na daljinu. Ta priprema uključuje organizacijske pretpostavke na nacionalnoj razini kao i detaljne planove u svakoj školi i visokom učilištu.

Sve što je bitno, na dohvat ruke
Skini aplikaciju za najbolje iskustvo portala. Čitaj, komentiraj i budi uvijek u toku s najnovijim vijestima.
Komentari 41
Epidemiolog Kaić o virusu koji se širi u Kini: 'Kola među nama, nije nov, nema mjesta panici'
HMPV NIJE NOVA KORONA

Epidemiolog Kaić o virusu koji se širi u Kini: 'Kola među nama, nije nov, nema mjesta panici'

Kina bilježi porast oboljelih zbog HMPV virusa. Epidemiolozi kažu da on nije nov, dugo je među nama pa onda postoji iimunitet, koji na koronu nismo uopće imali. Cjepiva nema pa je rizik za malu djecu i starije veći
Stranačke upute: Svaki HDZ-ovac treba dovesti još 3 glasača koji će zaokružiti Primorca
Stranačka operacija za drugi krug

Stranačke upute: Svaki HDZ-ovac treba dovesti još 3 glasača koji će zaokružiti Primorca

Svaki je član HDZ-a dobio WhatsApp poruku s detaljnim uputama kako privući što više glasača da iziđu na izbore te prezentaciju usporedbe Primorca i Milanovića u kojoj se vrednuje domoljublje, aktivnost u sportu...
Vrata strogo zaključana, izlasci  pod odmorom su prošlost, škola mora imati i 'tim za sigurnost'
KREĆE DRUGO POLUGODIŠTE

Vrata strogo zaključana, izlasci pod odmorom su prošlost, škola mora imati i 'tim za sigurnost'

Đaci se vraćaju u klupe prvi put nakon tragedije u OŠ Prečko. Škole se zaključavaju, neki uvode zaštitare. Sindikat: Treba još puno toga napraviti