Ministrica obrazovanja poručila je da se u javnom prostoru iznose netočne informacije o rezultatima PISA-e i njihovoj vezi s kurikularnom reformom te da se čak i predsjednica Kolinda Grabar-Kitarović zabunila
Divjak: 'Netočne informacije o rezultatima PISA-e se iznose'
U javnom prostoru ponovno se iznose neprovjerene i netočne informacije, ovoga puta o rezultatima PISA-e i njihovoj vezi s kurikularnom reformom. Čak se i predsjednica RH zabunila - napisala je Blaženka Divjak na Facebooku.
PISA istraživanje provedeno je u rano proljeće 2018., a kurikularna reforma uvedena je u škole u jesen 2019., tako da je nemoguće da reforma daje rezultate 18 mjeseci prije nego što je uvedena. Učenici koji su bili dio istraživanja u školu su krenuli u pravilu 2009. godine i radili su po starome nastavnom planu i programu, ističe - tumači Divjak.
Što se tiče ulaganja u STEM područje, Divjak tvrdi da su upravo oni prvi put uveli obveznu informatiku u pete i šeste razrede osnovnih škola u 2018., opremali škole opremom za informatiku i prirodoslovlje te uveli mikroračunala u šeste razrede.
- Uz sve to, nikad nije bilo više ulaganja u lektire i školske knjižnice, a tako ćemo i vrlo brzo nastaviti. Stojim svima, pa tako i predsjednici RH, na raspolaganju za sva pitanja i dvojbe, a sve s ciljem boljeg obrazovanja za našu djecu - poručila je ministrica.
Predsjednica Kolinda Grabar-Kitarović u srijedu je za posjeta varaždinskom Sveučilištu Sjever izrazila žaljenje zbog rezultata. Za nju je to dokaz kako reforma obrazovanja ne donosi rezultate i da s njom moramo "žustrije krenuti" te puno više pozornosti posvetiti razvoju STEM područja.
Ranije danas i predsjednik HNS-a Ivan Vrdoljak je poručio da bi predsjednica trebala znati da je PISA istraživanje provedeno prije ulaska kurikularne reforme u škole. U protivnom, kaže, riskira da bi netko njezine istupe mogao protumačiti ili kao neznanje ili kao manipulaciju ili da je od velikog podržavatelja reforme obrazovanja, nakon Bandićeve podrške njezinoj kandidaturi, posve preuzela njegovu retoriku i postala njezin protivnik.
Hrvatski učenici ostvarili su ispodprosječne rezultate u sva tri ispitna područja na OECD-ovu istraživanju PISA za 2018. godinu - u čitalačkoj pismenosti su na 29., u matematičkoj 40., a u prirodoslovnoj na 36. mjestu. U istraživanju je ukupno sudjelovalo 79 zemalja i 600 tisuća učenika.