Suočen sa zaoštravanjem situacije i u želji da spriječi da štrajk ne uzme još više maha, premijer je pozvao sindikate i udruženja poslodavaca na 'ciklus sastanaka' i to 'što je moguće prije idući tjedan'
Deveti dan štrajka, Francuska vlada poziva na pregovore...
Štrajk u Francuskoj protiv mirovinske reforme, koji je paralizirao javni prijevoz, ušao je u petak u deveti dan, a mogao bi potrajati do Božića unatoč tome što je vlada pozvala sindikate na dijalog.
Premijer Edouard Philippe ne samo da nije umirio štrajkaše nego je svojim objašnjenjima reforme u srijedu izazvao otvoreni bunt svih sindikata, uključujući one koji su do tada podržavali samo načelo reforme.
Suočen sa zaoštravanjem situacije i u želji da spriječi da štrajk ne uzme još više maha, premijer je pozvao sindikate i udruženja poslodavaca na 'ciklus sastanaka' i to 'što je moguće prije idući tjedan'.
Premijer je, međutim, ponovio da je odlučan uvesti 'univerzalan mirovinski sustav' koji bi zamijenio sadašnja 42 različita režima, ali uz određene ustupke sindikatima.
Rokovi su ublaženi: novi sustav odnosio bi se na Francuze rođene 1975. i kasnije, naglasio je.
Potvrdio je da će se ukinuti posebni režimi, ali bi se reforma za strojovođe SNCF-a i državnu tvrtku za pariški javni prijevoz RATP, koji mogu otići u mirovinu već s 52 godine, primjenjivala tek od generacije rođene 1985.
Najavljene su i mjere za najpredanije radnike, odnosno uvođenje zajamčene minimalne mirovine od 1000 eura.
No, ističe Philippe, 'jedino rješenje da se radi malo dulje... kao i posvuda u Europi'.
Premda je zakonska dob za odlazak u mirovinu i dalje 62 godine, prijedlog predviđa postupno povisivanje dobne granice na 64 godine i 'sustav bonus-malus' koji bi poticao dulji rad.
Za sindikate je svako povisivanje dobne granice za mirovinu neprihvatljivo.
Štrajk je jako poremetio promet, kako cestovni tako i javni prijevoz, posebice u pariškoj regiji, gdje je zatvoreno devet linija metroa i ne prometuje malo više od 50 posto autobusa.
Ovisno o linijama vozi svaki drugi ili treći vlak prema predgrađima i četvrtina superbrzih vlakova.