Ministar turizma Darko Lorencin tvrdi da nije istina da imamo lošu sezonu, te da najnovije brojke pokazuju upravo suprotno. Unatoč vizama Rusi i dalje dolaze...
Darko Lorencin o brojkama u turizmu, strategiji, Rusima...
Express: Slažete li se s prevladavajućom ocjenom turističkih radnika i analitičara da je ovogodišnja turistička sezona najgora od 2000. godine?
Riječ je o neutemeljenim komentarima i procjenama jer brojke govore sasvim suprotno. Nakon rekordne 2012. turističke godine, 2013. bilježi još bolje rezultate. Nakon pozitivne predsezone, u plusu smo započeli i glavni dio turističke 2013. godine. Najnovije brojke pokazuju da je u prvih sedam mjeseci u Hrvatskoj ostvaren rast turističkog prometa od tri posto, što posebice u okolnostima gospodarske situacije u eurozoni iz koje nam dolazi najviše turista, zaista odličan rezultat. Osim toga, u prvih šest mjeseci ostvaren je rast prihoda u turističkim djelatnostima od 6,6 posto. Ostvarene brojke pokazuju tijek ovogodišnje turističke sezone i daju nam optimizam za njen nastavak. Do kraja godine, očekujemo ponavljanja rekordne prošlogodišnje godine, uz rast prihoda dva do tri posto, a svaki rezultat bolji od toga bit će pravi uspjeh.
Express: Zašto niste ni na koji način marketinški iskoristili činjenicu ulaska Hrvatske u EU 1. srpnja za privlačenje turista?
Činjenicu da će Hrvatska postati članica EU, Hrvatska turistička zajednica je počela komunicirati već 2011., a punim intenzitetom posljednje dvije godine. Slogan “Hrvatska - nova turistička zvijezda EU” apliciran je na sve promotivne alate i korišten u svim aktivnostima općeg oglašavanja koje je provodio HTZ u tiskanim, TV, radijskim i on-line kampanjama te u vanjskom oglašavanju. Osim toga kroz sve svoje tržišne aktivnosti, kao što su sajmovi, prezentacije, pressice, također je komuniciran ulazak Hrvatske u EU. U ovoj godini je u organizaciji HTZ-a, Hrvatsku posjetilo više od 300 stranih novinara, od čega je dio putovanja bio upravo na temu ulaska Hrvatske u EU, ali je činjenica ulaska Hrvatske u EU i svim ostalim novinarima upravo bila jedna od okosnica putovanja. Također treba reći da je hrvatski turizam već tradicionalno usmjeren EU, a iz zemalja članica EU dolazi nam oko 90% svih gostiju.
>>> Cijeli intervju pročitajte u Expressu